|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk I texten står det -vindskydd -silver hardtop Det närmasta man kommer det enligt bilden är sollucka... Man anar ugglor. Sitter någon inne med info? Tycker att det har kommit ut ett antal relativt billiga M3 E46 på sistonde, låga mil, -03, -04, 100´ under "normal" prisnivå! München | |
|
Håller med dig..... Det finns 3-4 st som är väldigt billiga. Reg nr syns ej och mobil nr går ej hitta på eniro. Oftast står det också att det är svensksålda bilar :) . Kan vara så också att vissa försöker pressa ner priset på övriga m3. Ezi Pezi |
|
|
Någon kanske fyller år också , det vet man ju aldrig! Tycker också dom känns för billiga i många fall... Mvh Johan |
|
| Jag tror som Ezi att det finns en del som försöker pressa ner priset, dock tycker man att de borde göra det lite snyggare, som t.ex. inte missa med silver hardtop när det är en coupé eller att gå så lågt som nästan 100´under normal prisnivå haha =P | |
|
Jag har inte sett denna bil alls i Uppsala iaf, rullar några andra men ingen silver 04. Jag tror på FEJK... m |
|
|
Det är samma kort som hos European Sports Car. Länk |
|
|
Ja tyckte också jag kände igen fotot, nu vet varifrån det kom! Mvh Johan |
|
|
Gör man en övergripande kontroll på blocket just nu ser man en ovanligt stor del Sv sålda M3 till ruggit bra priser. Med stor sannolikhet är dessa att inte betrakta som riktiga och sanningsenliga. Jag har ringt på några av dessa utan resultat. Min tes; Lägger ut annonser på m3 för att få ner dessa i pris då man själv är ute efter en. |
|
| Tre st m3 e46or dök upp igår på blocket inom någon timme bara. Alla 80-100k under normalt pris. Och alla med skumma fel i annonserna. Bl.a en blå utskriven 04 i annonstopic men sedan står det 05 i annonstext osv. Den bilen vart utannonserad i E-tuna men telenr gick till ngn i söderköping. Sen de andra två bilarna den som nämns här samt en svart de båda går inte att nå per tele och hittas ej via eniro tex. | |
|
Det är inte den vanliga typen av blåsning att de vill ha handpenning osv? Kan ingen prova att ringa? Blir alltid så förvånad över bristen på intelligens hos de här pojkarna då de alltid gör uppenbara fel i sina annonser, skriver fel utrustning, tar bilder från E-bay osv. Ska man blåsa någon kan man väl åtminstone göra annonsen trovärdig? //Lövet |
|
| Har provat att ringa på två av dem flera ggr för skojs skull men ingen mobil är på. Och vem lägger ut sin bil på annons och inte har sin telefon på!? | |
|
Någon som vill få ner den allmänna prisbilden på M3or som spekuleras ovan kanske? Skulle de vilja blåsa någon på handpenning brukar de vara snabba som reptiler på mailen istället. Kanske prova att maila? //Lövet |
|
|
Länk Länk // M.V.H. Daniel |
|
|
Ang länkarna ovan: Samma bild, exakt samma annonstest, dock olika i "kortfattade beskrivningen", samma namn på annonsör dock olika mobilnummer? Urkundsförfalskning borde de kanske klassas som? // M.V.H. Daniel |
|
|
Dessvärre (eller dessbättre för köparen) tror jag att dessa hyss kommer att påverka prisbilden. Kan ju själv liten skamset erkänna att min uppfattning att vad jag kan få en M3:a för har naggats i kanten pga av detta. Och folk är helt panikslagna inför inflation, räntor, huspriser och andra självuppfyllande profetsior av alla de slag. varje gång man läser på forumet snackas det om stendöd bilmarknad trots att beg.försäljningen minskat med 5%. Priser under 200,000 närmar sig med stormsteg medels psykologi och sådana här annonser hjälper till som om vore vilket annat ekonomiskt instrument. |
|
| Priser under 200k kommer vi få se. Dock på 10k++ mil bilar samt bilar med ? i historiken och allmänt ovårdade. Kommer dröja ett bra tag innan fina m3or som inte rullat så långt kommer ner i de prisklasserna. Är själv i köpartagen på en lågmilad 02:a och har tänkt väldigt mkt på vad man skall ge för en sådan som rullat ca 3500 mil. | |
|
Säkerligen kommer utspel som dessa påverka personer som inte är aktiva på olika forum. Prisbilden bör väl rent generellt gå ner på M3 E46 men fina ex. med rätt historik håller alltid pridbilden! Fina E30, E36 är fortfarande inte "billiga"... München |
|
|
Fanns en för 210K som verkade ok, reg-numret stämde. Generellt är det nog så att de som vill köpa gärna ser lågt pris, de som har en M3:a gärna ser att priserna står still eller går upp. Ungefär samma som om man köpt Ericsson aktier... Men att en M3 SMG -02 kommer kosta runt 230K senare i höst är nog ingen svår gissning.. M3/// Mullret |
|
| Beror ju helt på vilka mil samt bilens utrustning. Sen personligen så tror jag att smg bilarna kommer sjunka i värde under de manuella precis som e36. | |
pg_ice |
SMG2 på E46 har väl inte samma problem som SMG1 hade på E36? så varför skulle SMG2 sjunka under dom Manuella lådorna i pris? en Manuell låda är enbart en nackdel jämfört med SMG2. |
| Hade e36:an problem tidigt med sina lådor också är för ung för att veta :)? Jag själv litar mer på min hand än något hydraulisk fillimojs som kan kosta snor om det skulle kludda men det är jag :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.