AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
724

tips o förslag på orkeslös 540

im
28
impresst
540ia-93
hej har nu kört som en miljö mupp i en 3 veckor.. o nu när jag vill gasa lite känns den slöare.. kan de va så att man måste köra lite hårt ett tag för att den ska bli sitt gamla jag igen?? sen undrar jag lite på tips för att få den till o gå bättre?? tycker det är konstigt att den inte släpper loss på blöt asfalt vid start.. men har ju 265 or bak då men. prova o plocka av ljuddämparen. tyckte den blev slöare o låt som ett h----e.. tips tas gärna imot.. inge kompressor o turbo o sånt.. är trotsallt en bil som går 15 mil om dagen=)

orgasm är till hälften psykiskt, man måste pussa o sån skit på dom före man kör in den
FredricF
Jag vet inte men kanske är det växellådan som anpassat sig (för du har väl den adaptiva lådan?).

Jag tycker mig ha noterat att 540in ibland är något av en Dr, Jekyll och Mr Hyde när man skiftar till sportläget men vid andra tillfällen känns A och S-lägena ganska lika.

/Fredric
p9
95
p950nlu
540iA Touring -01
Porsche 928S4 -89
Ford Mustang Fastback 1966
Varför plockade du av ljuddämparen?
Det är ju självklart att bilen låter mer då, varför tror du det kallas
ljuddämpare??
im
28
impresst
540ia-93
jag plocka av dämparen för att se om det gjorde nån skillnad.. för det är bra tunna rör tycker jag för en såpass kraftig motor.. kanske hjälper o få på riktiga kattar o rör. därför gjorde jag ett bonna test sörru

orgasm är till hälften psykiskt, man måste pussa o sån skit på dom före man kör in den
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.