|
|
|
|---|---|
Fisken |
Jag är lite nyfiken på om m3 an: går bäst på 18 eller 19 tum?? 19 tummarna är mycket grymmare, men hur blir komforten när man kör "vardagligt" oxå??? |
Petter |
Ur komfortsynpunkt så är min erfarenhet är att försämringen jmfrt med 18-tummarna inte är så farlig. Dock är 19-tummarna oerhört repkänsliga. mvh |
| Har också läst att det knappt är märkbar skillnad i komfort. Tycker du ska satsa på 19-tummarna ifall du tycker de ser bättre ut. | |
| Tänkte att jag skulle försöka hålla mej utanför denna diskussion men klarar det inte ;o) E46 M3 fälgarna är enligt mej bland det vidrigaste M avdelningen någonsin utvecklat, enligt mitt tycke. 19 tummarna nååågot snyggare men dock. Sälj och häng på Hamann eller nå´t annat fedt... Så, nu fick jag det ur mej. Nu e det väl bara till att böja sig fram och ta skiten ;o\ | |
|
...jag tycker de ser hyfsade ut...? |
|
|
Håller med Johan, dom är inte snygga för 5 öre... Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Jag tycker 18-tummarna är bland de snyggaste BMW har gjort, framförallt är de mkt snyggare än tidigare M3-modellers fälgar. Tycker du 19-tummarna är snyggare så välj dem. |
|
Axel |
Ska man vara lite tråkig som fattig idom rikas gäng(läs avundsjuk)så undrar jag hur mycket priset skiljer på däcken. |
Axel |
Ska man vara lite tråkig som fattig idom rikas gäng(läs avundsjuk)så undrar jag hur mycket priset skiljer på däcken. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
Håller med johann, 18" är mycket snygga men 19" är helt OK också. Om du bestämmer dig för 19" så skulle jag lägga på bredare däck eftersom orginal ser för små ut på 19" samt att de skyddar fälgkanterna lite bättre. Du ska då ha 245/35-19 fram och 275/30-19 alternativt 285/30-19 bak beroende på däck. Sen så kostar ju 19" däck en slant förstås men det är inte så stor skillnad på 19" om du ska ha Pilot Sport eller S-03. /RS2 |
|
| Halloj! Bara en liten upplysning, det går alldeles utmärkt att t o m åka på 20 tummare på en M3 E46:a. Ser mycket brutalt ut..... Själv har jag 20:or( mycket modifierade i bredd fram ) på min M3 E36 Coupe´. G-Power i Tyskland upplyste mig om att M3 E46:an sväljer t o m 21!!!! tummare utan problem...... Hej Svejs! | |
|
estorlilmongo, Diametern på fälgen spelar ingensomhelst roll så länge du anpassar däcksprofilen. Förutom att jag tycker det ser fånigt ut med cykelhjulsstora fälgar (vilket bara är en smaksak) så försämrar det såväl väghållning som komfort och prestanda. Detta om ngt borde vä lintresera förare av M-bilar? |
|
|
Ja, jag väntade bara på ett mothugg av någon..... Har aldrig någonsin hört att större hjul skulle försämra väghållningen på nån bil, tvärtom. Däremot så blir ju prestanda´n något sämre, ialla fall rakt fram. Detta pga att det blir en större fast massa att vrida runt, samt att det oftast blir en rejäl tyngdskillnad på 19-20 tummare jämfört emot tex 17 o 18 tum´s hjul. Sen kan det ju diskuteras varför alla större Tyska Tuner´s ökar storleken på hjul år efter år??? Visst, komforten blir ju något sämre, men detta är ju lite överreklamerat. Så jävla stor skillnad är det faktiskt inte. Däremot kan man ju diskutera om det verkligen är vettigt att betala såna enorma pengar som tex 20 tummare kostar??? Vissa skulle ju aldrig göra det, men jag tycker absolut att det är riktigt rått med stora hjul.....!!! That´s it!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.