|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet va de kan vara för fel. Har lite knepig tomgång. Motorn dör ut ibland vid gaspågrad och ibland går de inte gasa alls. Och ibland lägger den bara av, Precis som de skulle va soppatorsk men de finns bra me bensin i tanken. Utvändig Soppapump och soppafilter är bytt för dom va inte helt 100. Sitter o luskar på om de kan ha o göra med tändsystemet. Rotorn ser rätt fräsh ut. Kan de va tändspolen som är slut? kanske kablarna? Eller kommer ni/du på något annat de kan vara? Mvh// Markus | |
|
Hej, för mig låter det som luftmängdmäteren. Prova att ta loss kontakten till denna och spruta i 5-56 och montera sedan tillbaka den. Lycka till! Mvh Håkan |
|
|
okej, de ska ja testa med. Återkommer o berättar om de funka eller inte :) Mvh// Markus |
|
|
Jag föreslår också att testa den enkla metoden med lite 5-56 i kontakten till LMM. Hade liknande symptom på en 518iS -87 jag haft och först efter att (mest av en slump) sprayat 5-56 i den kontakten gick bilen riktigt igen. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Jag har testat bytt lmm o smörjt upp den. Lägger fortfarande av. Har börja fundera på om de är tändspolen. Har inte hunnit kolla så mkt på den men med de jag har hört så skulle de kunna vara den. Det är när motorn blir lite varm som den går dåligt... |
|
|
Har du riktigt otur kan de vara toppen som är sprucken eller att topplockspackningen har gått. Minskar nivån i expansionskärlet? Prova att göra ett kompprov både när motorn är kall och varm... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.