|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vad ska jag kolla extra noga vid köp av passat Variant 2,0 FSI? Någon som vet några sjukdomar på den? | |
| Har väl vunnit sjukt mkt utmärkelser, den bilen - eller har jag fel? | |
| Låter ju trevligt. Köpte en BMW 525 TDS -99 år 2002, den hade lite sjukdomar som tex. ABS-sensorerna. Kanske Passaten också har fast det inte visat sig än? | |
| Oj, glömde visst att skriva att 2006 års modell är på tapeten!!! | |
|
Läste den här artikeln för ett tag sedan... Passaten utnämndes till den bästa mellanklasskombin av 17 st bilar - rätt bra resultat! =) Vet inte om du har läst artikeln men här kommer den i var fall; Länk Sedan vet jag inte om det är så mkt fel/brister man som köpare ska kolla efter då bilen är så pass ny som den är... Andra matnyttiga länkar; Länk Länk |
|
| Kan tillägga att min granne köpte en passat variant 2,0 fsi ny för två år sedan och han har inte haft ett enda fel de åren han har ägt bilen. Innan körde han bmw 330 men är minst lika nöjd med denna, om inte mer enligt honom! | |
|
Efter 3 st BMw kör jag med Passat nu. Fast en 1.8T. Under de två år jag haft den har den gått igenom besiktningen utan en enda anmärking eller påpekande. Jag har inte haft något fel och inte behövt byta någon del på den. Och när det gäller komfort är den lika skön att köra som min 540 jag hade. Inte lika mycket krut som 540 hehe, men det är också det enda jag saknar från bmw 540. Jag har Highline, säkerhet, och sportpaketet som i stora drag innebär Extra krockkuddar Sportstolar i alcantara/skinn Steptronic låda Klimator Stora ljudpaketet Lättmetallfälgar Sportratt Kylskåp Rails Färddator Cruisecontrol Ja jag har säkert glömt något. Men utrustad på detta sättet är det en mycket mycket trevlig vagn att både åka och köra i. Är så pass nöjd att nästa bil blir nog också en Passat. |
|
| Kylskåp? Läckert! =) | |
|
Enda problemet som jag vet är på dessa Passater är att styrenheten till Xenonljusen (om sådana finns) kan strula lite. Dock så får de flesta detta fixat på garantin innan den gått ut. För övrigt en mycket trevlig bil tycker jag. Gott om plats, bra känsla, och rolig på vägen för en så pass stor bil. Jag sitter skönare i sportstolarna (finns i t.ex Sportline som standard) men smaken är ju olika. mvh Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.