AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
649

Stötfångare lackade org eller inte? Grop i baksätet...

ny
154
nyppa
323i Touring -96
Hej!

Har funderat ett tag nu vad det gäller bmws stötfångare. Har sett flera E36 som har lackade stötfångare och en del som inte har det. Har en 323 Touring -96 nu där bakre stötfångaren är lackad medans främre inte är det. Finns det nån som vet hur det ligger till med det här. Lackades en del från fabrik? Eller är dom som har lackade stötfångare lackade i efterhand? Elelr hur ligger det till som? Hade varit kul att veta. Likadant med sido org kjolarna har jag sett en del lackade och en del som har typ body, det sitnämda har jag på min.

Sen undrar jag en till sak. I baksätet på min bil i mitten alldeles under mittenarmstödet som man kan fälla ner finns en liten grop i sätet som jag inte förstår meningen med. Nån som vet något om det? =)
På en del tidiga var de inte lackade alls, men det vanligaste är nog att halva är lackade. Det gick att få lackat hela vägen ned, och då hade sidokjolarna ett plastskal. Det verkar väldigt vanligt att E36 "nedlackas" i efterhand, och då oftast utan plastkjolarna. Är en E36 lackad på plåtkjolarna så är det gjort i efterhand. M-stötfångarna var förstås alltid hellackade.

Är inte gropen i baksätet bara till för att peta ner låsen till mittenbältet?
ny
154
nyppa
323i Touring -96
Tack för ditt svar!

Hum nja hur då tänkte du? Låsen för mittenbältet plus dom andra låsen kommer ju ur fyrkantiga hål i ryggstödet. Gropen jag menar finns under mittarmstödet, på sitsen längst in mot ryggstödet. Det är som en fyrkantig fördjupning. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva den. Kan ta en bild i morgon.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Är det inte där ski-sacken sitter om man har det tillvalet? Annars är det som du skriver inget där mer än en plåtskiva.
ny
154
nyppa
323i Touring -96
Kolla länken Länk

Där finns en bild på ett baksäte likadant som mitt. Det är fördjupningen i mitten på sätat som man sitter på mot ryggstödet, mellan där bälteslåsen sitter.
Se
67
Sebbe1985
BMW 530d Xdrive Touring M-Sport / M-Performance - 2014
BMW Z4 2.5Si-07
Det är väl till att lägga bältet i när det inte är i bruk...

Sebbe
Som sagt, där ska bältet till mittensätet ligga.
ny
154
nyppa
323i Touring -96
Okej så pass :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.