|
|
|
|---|---|
|
Riktigt surt det här! Upptäckt att vi har fått två stycken revor i ratten....en ganska stor på toppen av ratten och en lite mindre på nedre delen av ratten. Vi har ingen aning om vad som kan ha orsakat dessa revor utan en dag så var dom bara där. Dom är båda för stora för att kunna fixa till med något läder medel... Så vad gör man nu??? Är detta något man kan ta upp med BMW och få ratten utbytt på goodwill? Jag menar den ska ju ändå hålla lite bättra kan man tycka...vi kan inte komma på att vi har haft några vassa föremål som kan ha ristat upp skinnet. Den stora revan ser ut ungefär som ett korvskinn som har spruckit...skinnet har liksom "öppnat" sig. Vad är alternativet? Går det att klä om ratten eller måste man köpa en helt ny ratt? Någon som vet vad detta kan gå på? På ritningen ser det ut som man måste köpa "del 1" eftersom alla andra grejer fungerar korrekt. Länk Tacksam för era synpunkter! | |
|
Hej, jag hade problem med min m-ratt på e61:an, ytbehandlingen (färgen) på baksidan började flaga. Pyttesmå skönhetsfel. BMW bytte ratt utan knot. Åk in och visa skadan, har ni inte vållat den själva ska ratten självklart bytas på garanti. /M Min bil: Länk |
|
| Dom brukar vara schyssta när det gäller ratten. På min ratt hade sömmen börja gå upp. De beställde en ny ratt direkt. | |
|
Tjena, Var ute på BMW idag och dom bad mig komma in på måndag igen så verkstaden kunde ta sig en titt på det. Han som satt där sa att det är nog inga problem att få den utbytt på garantin...som han utryckte sig "bilen ska ju hålla för att köra" Håller tummarna. /Kristoffer |
|
|
Hej, Hur har det gått med ratten? Fick du den utbytt? Har samma problem på min ratt. /Stefan |
|
|
Nope, dom tyckte inte det låg under garanti åtgärder då revan antagligen har skapats av något vasst föremål...skärp, ring el något. Funderar på att utnyttja Trygg Hansas drulle försäkring och få ratten utbytt på denna. Ny ratt kostar ju fasen närmare 8000 sek och sen installation på det... Surt är det iallafall... Är det en reva du fått i ratten också? |
|
| Nu kostar ju inte en M-sportratt 8000:-. du behöver endast köpa ratten. Det är samma ratt på 1-serien och 3-serien och hade du varit i Stockholm hade du fått köpa en av mig. Jag har en liggande som varit monterad men inte varit använd. | |
|
CompactK, Ja, det känns som en liten reva i underkant av ratten. Har inte kollat närmare på den men ska göra det i dagarna. Trist att det inte gick på garantin, om jag gör ett försök så meddelar jag hur det gick. /Stefan |
|
|
Jag såg en ny m3-ratt till salu på blocket härom dagen. Den kanske finns kvar? Mvh Johan |
|
| Finns helt nya på ebay.de till alla BMWs. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.