|
|
|
|---|---|
|
Tjena!! Jag har nu annonserat ut min bil och jag skulle vilja ha lite åsikter av Z3 fantaster eller bara bmw älskare :) Har jag glömt och nämna någonting annonsen eller har ni någon anmärkning på fotona eller vad som helst skriv några rader gärna. Jag ska uppdatera ett foto, jag såg nu att man inte ser slutsteget som jag har betalt dyra pengar för som dessutom ser väldigt frän ut :) Tack på förhand Archer | |
|
glömde länken: Länk Archer |
|
|
Lite tips: Uppdatera _alla_ foton! Ta bilderna i dagsljus och ta bilder på inredningen. Jag tycker att du ska uppdatera annonsen lite. Du skriver du att det är för mycket att skriva - sen skriver du ganska mycket i annonsen. Ta bort att det är för mycket att skriva + att jag tycker att det är ointressant varför du säljer bilen. Du skriver att den är fullutrustad, lista hellre all utrustning - det ser bättre ut i annonsen. Konstig stavning på utblås och rätta till särskrivning av "ny skattad". Det ger ett bättre intryck. Har aldrig kompressorn varit monterad, jag blir lite förvirrad. Sista meningen om "kostnad 500 tkr", förstår inte vad du vill säga med. Förvirrar och känns inte seriöst. Lycka till med försäljningen! /// Erik |
|
|
Såg din annons tidigare och reagerade starkt på bilderna - en sådan bil kräver goda bilder... Sedan förstår jag inte heller det här med kompressorn - det är väl den en presumtiv köpare betalar för, eller? Men den är ej monterad..? Ursäkta min förvirring... Men snygga till bilderna i första hand, samt ändra vissa kommateringsfel - ger, som Erik säger, ett mer seriöst intryck. Lycka till! |
|
|
Jag är lite nyfiken, hur gör du vid besiktning? Tar du bort kompressorn med alla tillbehör eller bara remmen? Utöver det som föregående anmärker på som bilder m.m så skulle nog många vilja veta hur långt bilen har gått med kompressorkittet, om något.. Extra service pga högre effektuttag? Hoppas bilen får rätt ägare, lycka till! |
|
|
Tjena Jag måste ha varit väldigt darrig i mina fingrar när jag skrev annonsen igår det är inte lätt att sälja en sånhär bil :). Ska ge rätt sida på förvirringen angående kompressor, jag var tvungen att plocka bort den för besiktning ska installera den igen den 20 aug. Hur formulerar man det i annonsen? ska genast ändra annonsen :) Det är så svårt att välja rätt bilder, jag har typ tagit ett hundratal men som ägare blir lite blind tror jag? |
|
| Lite ljusare bilder vore nog bra, kanske beskriva värdet av kompressorn - vad kostade den ny - 60 tkr? Köpare brukar ofta dregla över dyra merkostnader som de själva ej behöver stå för... =) | |
|
Jag harnu uppdaterat annonsen efter er tips ta gärna en titt :) En kostnad för kompressorn vore inte helt fel. Jag tror den ligger på omkring 60tkr plus spridare och lite kolfiber detaljer på själva motorn, sen är det väl nån stur system också. Jag har ine skrivit kostnad på ferrita men det kanske blir lite mycket?? Tack återigen. Jag har inga bilder på bilen i dagsljus där den är tvättad så och det är ingen ide att tvätta bilen i det här vädret. På återseende :) Archer |
|
|
Kostnad på ferrita behövs nog inte men en prisbild på kompressorn vore som sagt inte helt fel. Mkt bättre förstabild du har nu - mer sånt! =) Var har du fått tag på xenon angel eyesen? Grymt snyggt. |
|
|
Jag ska ta lite bättre bilder nu när solen sticker fram för det förtjänar den. Den får inte den rättvisa bilden den ska ha idag :) Tack så mycket :) Jag köpte dom från Usa med umnitza projektor lysen. Lyktorna styrs med H9 lampor som har gjort belysningen till tre ggr bättre så jag är jätte nöjd. Men det har kostat mig väldigt mycket. www.vividracing.com sök och se om du hittar nått där. Vad tycker du om priset på min bil? jag har agt ner över 100tkr senaste året utan kompressorn m.m. inräknad? Archer |
|
|
Tack för tipset! Tycker du ligger bra i pris, det är såklart väldigt svårt att få ut pengar för alla kostnader man lagt ner på bilen men mitt råd är att invänta rätt köpare som förstår värdet av det hela. Det som talar mot priset är väl de just nu kraftiga utbudet av z3 coupèr och att du nästan kan få en z3mc för den pengen men det som talar för, och det verkligen för, är såklart de låga ägarkostnaderna i förhållande till prestanda! Sedan är den synnerligen välutrustad och innerhar rätt "stuk" varför det borde nappa ngn för eller senare... Kanske du ska trycka än mer på de låga ägarkostnaderna - kanske ge ett ex. på en premieberäkning mellan en z3m och din bil? Jag hade nog lagt ut den på rejsa.nu och liknande sajter - där finns troligtvis fler presumtiva köpare... Bara lite förslag... =) |
|
| Försök att dölja den skrynkliga reg.plåten fram om det går. | |
|
Kolla in dom nya bilderna imorgon för tredje gången hehe :) Jag skrev lite jämförelse priser med också. Växlande molnighet och ingen regn fick mig att ta tillfället i akt och nu ser det ut som en annan bil enligt mitt tycke på ett bra sätt,,, jag är så dålig på sånt här. Du har rätt jag måste nog beställa en ny nummerplåt fram känns lite svår att dölja. Jag kollade in rejsa.nu jag såg igen annonsmarkand där? Archer |
|
|
Hej Monobike du får ursäkta det sena svaret på din förfrågan måste ha missatt ditt inlägg. Jag ska berätta en rolig historia, jag gick till besiktningen och kille sa: aaa en kompressor..... Jag ger dig två alternativ antigen åker du därifrån och vi avbryter eller skickar vi inspektionskillen och då blir det inte roligt, han hann inte få svar av mig innan jag rök därifrån :) TIPS!! Ta ut kompressor innan besiktning dom har rätt att hålla kvar en om ni inte har guldkranar :) Sen ringde jag jag till Turbo Center och han säger att det kommer kosta mig minst 12-13tkr att ta bort den och ytterligare 14-5tk att sätta dit den fast än jag förklarade utförligt vad som skulle göra. Sen ringde jag till en verkstäd Vallenuna som fixade min hand brons och efter lite kontultation med Hans i Norge som intallerat kompressorn sa han att det skulle gå på två timmar alltså med lite delar som var tvugna att bytas kostade det mig 2500 och nu när den ska återställas kostar det 1800... Tack för tipsen !!! komprssorn har gått nu nästan 4000mil och dom extra servicen som har varit är dom jag har gjort var 500mil, men jag ska skriva in den i annonsen hehe blir den femte gågnen jag ändrar den,, börjar snart bli sorgligt :) Archer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.