AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
861

Tips på strålkastare till min E39?

i_
7
i_disaster
520i Touring -98
Jag behöver köpa nya strålkastare till min -98 E39 och undrar om det är nån som har några tips på billiga, alt coola prisvärda? Xenon är ju snordyra, angeleyes lite töntigt (har angeleyes på nu) och devileyes finns inte att köpa.... Vill inte spendera 3000kr på några lama angeleyes utan höjdinställning...

i_disaster
ma
222
mats_hajen
320i Touring -96
320i Sedan -93 Reservdelsbil
Audi A4 Avant 2.0tdiQ -08

k1mzo:
Devileyes kallas Audis nya strålkastare, de med en diodslinga i varje.
Det kommer säkert komma en uppsjö av kopior till diverse bilar.
Visst de är ju snygga, men det är precis som med angeleyes, det passar bäst på det märket som började med det...

i_disaster:
som k1mzo skriver, E39 är ju första bil med just angeleyes, så varför ta bort en sådan detalj? Sen om du vill hoppa över xenon så har xenonkungen den billiga varianten, med vanliga glödlampor men liknar ändå xenon.
Har precis satt sånna i dimljuset på e46an, har dock ej kollat hur de lyser i mörker, men det ser snyggare ut! :)
Devileyes i samband med strålkastare användes långt innan Audis diodlampor. Inte sällan kallas BMW:s ljusringar för detta i USA, ibland med färgat ljus.
Helt klart är det som redan nämnts att det nu kommer att komma massor av eftermonteringskit till diverse bilar med lysdioder i olika former och slingor.
Originalen E39 och Audis nya A4 är och förblir dock originalen...

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.