|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som känner till problemet? Det är 325:an som det läcker el ur.Stereon är kopplad direkt på bateriet så jag tog bort kablarna vilket inte hjälpte.Det sitter larm på bilen som inte går att stänga av med dosan.Inbrott skapade detta problem.Det finns en knapp som man stänger av larmet med under instrumentpanelen...men är kopplad till startspärr antagligen så att ta ur säkringen för det medför döläge.Va fan göra??? Riva allt el som är kopplat till larmet har jag tänkt på men kostar skjortan.Kan man med något instrument mäta upp varifrån strömmen tas? Det skulle förenkla att veta! PS. 325:an ifrån -87 har gått 16800 svenska mil på landsbygden utan salt och är till salu om ett par veckor i kanonskick DS. Mvh Dick. | |
|
Kolla bagagebelysningen. Hade det felet på min 528iA -86 en gång förra årtusendet. Jag kunde inte fatta vad det va förrän det var frost en morgon . Då syntes en bar fläck på bagageluckan där lampan sitter på e28. Hur den sitter på din vet jag inte. Björn En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
| Gå lite mera metodiskt tillväga: ur med ALLA säkringar, amperemeter kopplas in, sätt i säkring för säkring tills du hittar "Boven i dramat"... | |
|
Från en som inte är så hemma vid bil-el men som upplevt samma sak. Är ditt batteri verkligen så fräscht som du tror? Min erfarenhet är den att ena dagen startar bilen hur snällt och fint som helst för att nästa vara döööö. Utan att veta exakt varför har jag förstått det som att moderna batterier fungerar klockrent för att sen upphöra helt, inte succesivt sämre verkan. Min slit-å-släng bil som jag bara kör korta sträckor med startade inte en morgon, surt som fan när man har en tid att passa. Den fick stå några dagar med C-teken inkopplad och nu fungerar den klockrent så även många korta sträckor drar ut batteriet eftersom generatorn inte hinner ladda upp det som går ut under starten om du bara kör 1-2 km som jag. Om du har ett nytt batteri och bara kör långt, ja då vet jag inte vad som felas din pärla. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.