|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 525i aut m50 (vanos)motor 192hk och jag tycker att minst 90hk har rymt (har kört saab i många år och ville testa bmw "bästa bilen enligt brorsan hmm säkert) så finns det någon som kan ge mig tips el ska jag byta till saab igen? Har kollat luftfilter,insugningsröret bytt(hål igamla),skall göra komptest, när man gasar så kommer bilen stegvis??? HALLÅ HJÄLP!!!! | |
| Rengjort luftmassemätaren? | |
| tycker själv att det känns som ca 90hk rymt, när man kör m50 automat.. Har dock bara kört utan vanos. Skaplig skillnad på min automat jämmfört med min manuella är det iallfall.. känns som dubbelt så mycket effekt i den manuella. | |
|
luftmassemätaren är ren skall kolla komp i helgen så får jag se vad den visar.. Är det någon som testa trimchip till en 525á? Finns ju några på marknaden som säljer det bara frågan om det är värt pengarna? |
|
|
Är du van vid saabturbo så känns kanske en 525 automat lite trött. Mina bilar: Länk |
|
|
Sam weeman sa är det Turbo SAAB som du har kört tidigare så kanske en 525 kan kännas trött. Men det är även lite massa som 192hk skall flytta på. Tycker inte att min tidigare 525IT 95:a kändes trött när jag hade den. Min bil: Länk |
|
|
Ja nu får jag tacka för hjälpen köpte en Saab 9-5 kombi idag och byte in bmw´n har ju jobbat på Saab och byggt den bilen i 7 år så jag kan saab, tack skall alla ha för kommentarer och bra tips men nu lämnar vi autopower för ett tag och går in i SAABVÄRLDEN. |
|
|
Önskar dig bättre lycka nästa gång du prövar BMW :) mvh, fd. Saab-ägare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.