AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.148

E30 svår att tanka?

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Fick denna länken av min frun :)

Länk

Sen undrar dom varför dom inte får låna bilen :)
3M
718
3MW
E36 Ti
Hahahahahahahaha den var riktig bra!! :)
Vaddå?
Jag har heller aldrig fattat varför BMW har satt tanklocket på fel sida.
Skitjobbigt när man ska tanka och slangen är kort...

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker igentligen inte det är något konstigt just med den där videon när man tänker på hur vissa håller på när dom ska tanka..
För det första fattar jag inte varför man inte kommer ihåg vilken sida man har locket på när man nu har tankat ett antal gånger innan,om bilen inte är nyinköpt vill säga då...
Om det nu händer så kan man väl bara backa tillbaka/köra fram och vända håll på bilen..ska det vara så svårt??
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
Det var tur att det var ett Pro som kom fram och rättade till debatten. Man kan ju undra varför damen (rolig film men det finns nog många fler små svaga män i 750or som råkat ut för detta...

Tacka vet jag Ford Taunus från femtiotalet som hade tanklocket bakom registreringsplåten där bak.

Men e30 var verkligen svårtankade vad jag minns, men av ett helt annat skäl. Man fick passa rejält med pistolventilen för att den inte skulle slå ifrån hela tiden.
På vissa bilar sitter det en liten markering (< eller >) brevid bensinpumpen i tankmätaren för att visa vilken sida tanklocket sitter på. Är det inte så i BMW?

Annars är det ju ofta så att bilar som är byggda i länder med högertrafik har tanklocket på höger sida för att underlätta i- och urstigningen vid pumpen.

MVH Stenis
Även min sedan länge avlidna -75ans E3a hade locket bakom nummerskylten, inte krockvänligt kanske men ganska smidigt.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.