|
|
|
|---|---|
|
Tjena gott folk! Har precis köpt mig en 528 e39 Touring och tänkte att jag skulle snygga till baklyktorna lite, då dom är matta i färgen. Klarlacka har jag hört inte blir bra. Mvh Robban | |
| Autosol!! | |
|
Jag klarlackade mina för ca 5månader sedan.. Dom vart som nya, ärligt talat! Och dom är lika fina än idag.. Men autosol som magnus säger lär ju fungera också, jag körde det på framlyktorna.. Det vart ett jäkla fint resultat! |
|
| Klarlack är de absolut bästa och lättaste. Visst polera upp dom men varför stå o polera till dödagarna när man kan klarlacka dom och få värsta djupglansen? | |
|
Gå över dem med polermaskin, tar 5min. Räcker inte det kan man våtslipa dem med 5000 papper, innan man polerar. |
|
| Polera...Biltemas Waxpolish funkar utmärkt | |
|
Om man skall klarlacka, bör man våtslipa eller något innan? HAr en japan med rejält matta plaststrålkastare... Mina bilar: Länk |
|
| Tycker garanterat att man ska polera, blir ruskigt bra! | |
|
Denna tråd innehåller bilder på strålkastarna iaf. Länk Imponerande resultat! Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Om man skall klarlacka, bör man våtslipa eller något innan? HAr en japan med rejält matta plaststrålkastare... Nej, torka av dom med typ breklen eller liknande sen är det bara att sopa på klarlacken.. Blir sjukt fint resultat! |
|
|
provgnuggade lite idag med autosol på en trasa. Syndes att det vart lite bättre men tar nog fram polermaskinen nästa gång :) Mvh Robban |
|
|
Effekten blir helt annorlunda med polermaskin:) Men jag undrar om inte klarlacken släpper efter ett tag och det lär bli snyggt om man lägger på ett lager klarlack till, känns stabilare att polera på lysena. Mvh |
|
| Klarlacka= sminka en äldre dam. Polera istället. | |
|
Prova med lite olivolja, extra virgin som du stryker på med en avklippt svamp varje gång du tvättat bilen. 3:e gången du tvättat bilen så förstår du vad jag menar:) Avfettning, sura nedfall i luften samt salt mm torkar ut plasten som till sist krackelerar... Olivoljan sjunker sakta in i microporerna.... Fungerar även för att lösa upp asfaltsfläckar på fälgar och runt hjulhus:) Mvh Asken |
|
|
Precis som JiiPee anser jag det vara fel att lägga till något på orginalmaterialet, ser inte rätt ut. Bättre att polera och få rätt glans än att klarlacka och kanske få mer men fel:) MVH/ |
|
|
Asken: Olivoljan måste fungera minst lika bra på framlysena? (e39) Mvh |
|
| zyxon - problemet med framlyktorna är ju inte att dom bleks, problemet är att dom blir blästrade och repiga. men slipar man och polerar upp dom blir dom riktigt fräsha. | |
| polerat dom har jag gjort men tror jag måste göra en grundligare slipning. Vad för slippapper är lämpligt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.