AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.109

Svårstartad Varm

ps
3
psxmannen
Bmw 320i Touring -89
Hej jag har en 320i -89 touring har problem att få igång den varm man får dra den länge som skam innan den tänder men inga problem när den e kall jag såg ett tips om att man skulle prova att dra ett par varv och sedan prova igen och då hoppar den igång direkt e de med största säkerhet bränsle pumpen då eller.
Och sitter den helt säkert i tanken även på en touring.

Jag undrar även hur man ser vad för motor som sitter i de ska ju vara den lilla sexan men jag tycker att den går för bra för att vara de kan man se de på motorblocket någonstans
vore jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta
mvh
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
du har pm!
ps
3
psxmannen
Bmw 320i Touring -89
Jag trodde att detta var ett seriöst forum men men
ps
3
psxmannen
Bmw 320i Touring -89
men jag tackar balobas
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
har samma problem men inte gjort nåt åt det så hojta gärna till om du kom på vad det var!

dvs den hoppar igång kvickt o fint när den är kall men när den skall startas varm så får man hålla in tändningen i botten längre och den hoppar igång först typ när man släppt nyckel med ett "blurb". känns inge bra och de känns som startmotorn får ta onödigt med stryk?!

hittade du beskrivningen om var man hittar motorbeteckningen sen?
Visa användare
281
Hova
Bmw 325iA -09
Bmw 316ti compact -04 (egentligen min fru´s)
Bmw 320i -00
Bmw 520iA -94
Bmw Z4 3,0 roadster -03
Bmw 528iA -86
Bmw 316 -76
Skulle kunna vara tempgivaren som styr kallstarten.
Prova att lossa på kontakten till den när motorn är varm.
Starta, går den igång då så har du hittat felet.
Jag vet inte var den sitter på din motor, men på efterträdarem till din motor M50 så sitter den under inugnigngsröret.

För att se vilken motor du har kan jag inte hjälpa dig med, men läs av motornummret och hör med en Bmw-verkstad.

En riktig karl lyssnar på Ac/Dc.
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Kan även vara en kam eller vevaxellägesgivare (hallgivare) som är dålig då dem spricker isär i lindningarna när dem är varma då det är en elektromagnet och därför tappar signalen men när den är kall och inte utvidgad så fungerar den. Inte allt för ovanligt.

MVH Robban B
Ch
158
Chrille Flykt
M 3 -88
325iX Touring -90
lånar tråden lite. Balobas, jag skulle åxå vilja veta hur man ser skillnad på en m20b20 å en m20b25.
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Motorbeteckningen står instansat i blocket så syna från toppackningen och neråt antagligen på motorns vänstra sida framifrån sett.

MVH Robban B
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
jag tackar robban b och hova för bra tips med beskrivning varför/hur!
detta skall kollas upp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.