AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.523

Mysko - verkstan har svårt att hitta felet...klonk bak

hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Har i skrivande stund bilen på verkstad för ett krafftullt donk från höger bak vid ojämnheter - i synnerhet nedsjunkna brunnslock då det smäller till rejält och bakvagnen liksom tar ett litet pytteskutt till höger.
Klassiskt fel på 3-serien, javisst. Problemet är bara att verkstaden (dom kan BMW) konstaterat att det INTE är något fel på varken bussningar/silentblock eller stötdämpare/infästning. De skall kika vidare på bilen imorrn men de vet inte vad det kan vara...

Vad fasen har min kärra råkat ut för?
gu
339
gunnarh
320iA -99
225xe -19
har du fåt veta felet nu?
na
80
nadaclue
BMW E81 118d -11
VW Polo 1.4 -15
har oxå så på min bil, är inne på verkstad jsut nu, där dom ska undersöka vad problemet kan vara o åtgärda.
ska bevaka o meddela vad jag hade för fel =)
Ka
129
Kalle123
BMW 320d -00
BMW 320i T -89
BMW 318 T -94
BMW 325 T -88 ej i register
Har ni kollat att det inte är själva stötdämparen? den kan "klonka" riktigt rejält men ändå ha viss funktionalitet.
na
80
nadaclue
BMW E81 118d -11
VW Polo 1.4 -15
jag hämtade ut min bil ida, verkstaden har lokaliserat klonkandet o mena på att typ upphängningen e glapp
har starta en ny tråd ida ang om det. ska köpa nya stötdämpare bak o upphängning om inte de hjälper så in på bmw verkstad o låta dem åtgärda.
na
80
nadaclue
BMW E81 118d -11
VW Polo 1.4 -15
var och beställde stödlager till båda sidor på Autovation i Gävle, dem gick på 750,-
frågade pris på byte av stötdämpare.
material för drygt 3000,- varav bara stötdämparna gick på ca 2500,-
inkl. arbete tog dem ca 4400,-

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.