|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
upp med bilder på era bilar nu :D rolando: är bilen så snål som bmw lovar?? |
|
|
"bmw_jerry: är bilen så snål som bmw lovar?? " Ja det vill jag lova! När jag hämtade bilen i Trondheim (tanken full) och körde hem till Mosjöen; en sträcka på 40 mil, hade jag en en medelhastighet på 82,5 km/h (där är många fartbegränsningar på E6 i nord-Norge!) och det gick på 17 l på tanken! Dvs, 0,43 l/milen! Farten var uppe i varje fall i 110 några gånger och det blev ganska många omkörningar. Nu har jag kört 100 mil och jag har ett medelförbruk på 0,56 vid blandad körning stad/landsväg. Men nog ska jag kunna komma under 0.40 vid jämn körning i 80-90 km/h! Men det får inte bli en ovana - det kan bli ganska tråkigt i längden :-) Dessvärre kunde jag inte ta några bilder i det här förbaskade höstvädret med regn och blåst, men ska passa på en dag när det är uppehåll. CU |
|
| en sak till... den manuella 6-växlade lådan är en positiv överraskelse! Efter ca 30 mil var det en märkbar skillnad vid att 1-2-3-4 bara "glider in" och 5 och 6 är nästan lika smidiga med en lätt höger-push! Nu saknar jag inte automaten längre :-) | |
| Aut ac är ganska kass och sensatec finns i 2009 års prislista! | |
|
Vad är det som är dåligt med Aut ac? För mig känns det som ett krav att det går att ha olika temp på förar- respektive passagerarsidan. Såg också att sensatec finns i katalogen men säljaren hävdade bestämt att den inte gick att beställa. Måste säga att jag blir rätt förvånad över säljarnas okunskap: ställe kanske 10 väldigt normala frågor och det var inte många han kunde besvara. |
|
|
Grattis till nya bilen anderna! Snygg i vitt med svart sensatec! Håller med om att motorn är förvånandsvärt pigg ändå. Min 320i har rullat 550 mil nu börjar bli riktigt skaplig. Fördelen med bara 170 hk är att man kan åka mer på fullgas, haha =) Power-micke: Meningen med Aut.AC är väl att den ska vara just automatisk? Det upplever jag inte att BMW kliman är. Jag måste korrigera hela tiden för att den ska hålla tempen som jag vill, och då hade man egentligen kunnat ha den manuella kliman. Nu tycker jag den ser så himla snik ut, och så ingick ju Aut.kliman i Bavaria paketet så jag hade inget val... (Jag ska kanske tillägga att nu när det börjat bli kallare ute så sköter sig kliman mkt bättre.) /carpan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.