|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tycker att framhjulen på m3:an sitter för långt in. Vill få ut dem lite för att få lite "fetare" look ;) Även bak skulle nog inte skada lite heller. Ska man satsa på 10mm spacer eller? Vill ju inte att det ska bli för mycket så att hjulen går utanför skärmen. Någon som gjort detta och kanske har någon bild? Är som sagt en m3a coupe -97 med orginal 17" fälgar vi pratar om. | |
|
Tjena! Tänk bara på att om du ska speca ut fälgen 10mm måste du byta hjulmuttrar med. Hade nog börjat med en 3mm fram och en 5mm bak för att se hur det hade sett ut. Jag har båda på jobbet så jag tänkte prova nu till helgen. Kan ta lite bilder på både 3,5 och 10mm så kan du ju få se hur det ser ut. Mvh Markus |
|
| Ja lite bilder hade varit himla intressant att få se ;) | |
pg_ice |
börja med 3mm 3mm låter inte mycket men det gör mer än vad man tror jag kör 3mm fram på org ET då dom annars tar i coilovern |
|
3 mm är för lite, kommer fortfarande se "långt in" ut .. Polaren åker 10mm H&R Spacers med 8,5x17 orginalfälgar runt om vilket ser bra ut.. Henrik |
|
pg_ice |
din polare har han några skärmkanter kvar? |
|
Han åker Bilstein PSS9 ClubSport chassie som är ganska lågt ställt med 8,5x17 et41 med Toyo R888 235/40-17 runt om utan att röra skärmkanterna varken fra el bak Han åker 3gr camber men även med 2grader går det fritt Henrik |
|
|
Slängde på 5mm runt om idag när jag bytte däck. Blev riktigt bra och precis lagom. Ska man ha 10mm som Houke säger så får man ha en kraftig camber vilket i sin tur orsakar onödigt däckslitage om man nu inte bara åker bana med sin bil. Så satsa på 5mm runt om. Ska ta lite bilder så fort jag får en möjlighet. Mvh Markus |
|
pg_ice |
Markus_M3: har du nån bild på hur framfälgarna vart? inget snack om att spacers behövs men frågan är hur mycket man vågar köra på? jag hade 3mm spacers fram men bultarna är i kortaste laget så jag tog bort spacerplattorna. 3mm gjorde knappt nån skillnad föresten så 5mm är väl minimum även bak skulle man ju kunna använda spacers 3mm bak kanske blir lagom fixade till en bild i Photoshop och det ser ju mer riktigt ut med spacers på framhjulen tycker jag. vet ej hur mycket dom flyttades ut på bilden men det är nog mer än 5mm fram eller vad tror ni? bild: översta med spacers fram/bak även lite mer cambervinkel på hjulen understa original Länk |
pg_ice |
har fått tag i FKs Spacerplattor på 10mm så här kommer framhjulen att se ut. 10mms spacers på den M3 GTn Länk sen lite högre camber så blir det fan klockrent eller vad tycker ni? |
pg_ice |
fick plattorna idag Länk tackar Bumper! dom såg ju helt oanvända ut. fixar några bilder senare när fälgarna sitter på. |
|
pg_ice: Det var så lite så. =) Det stog ju i annonsen att de var nya. ;) /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.