|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet hur det ligger till med K&N produkter egentligen? Vissa säger att dem använder en viss olja som med tiden kan rinna in i motorn och förstöra helt. Ps. Vad rekommenderar ni för produkter när det gäller att sätta in ett nytt konat filter? Är K&N 57i kit bra till Z3 M Roadster? (1997) RearWheelDrive4Ever | |
|
Michell, Satte själv dit K&N filter 57-0395 för några veckor sen och det kan varmt rekommenderas om du vill ha ett härligt ljud vid full gas och som jag upplever det lite bättre trottelrespons och klipp vid högre varv! Länk (Dalhems): Länk Sen om det förstör motorn, det hoppas jag verkligen inte ;-) Hälsningar, Christian |
|
|
Har kört med K&N insatsfilter på min M Roadster och varit toknöjd. Samma filter har jag även använt på tre av mina senaste bilar. BMW, Saab och Lexus. Filtret ger ett litet bättre morr och förbättrar även flåset på låga varv. Varje 1000 mil brukade jag ta ut, rengöra och olja in. Men det är som du säger, man får vara extremt försiktig med oljan. K&N har dock väldigt utförliga anvisningar både i ljud- och textform. Med rätt mängd olja finns inte en chans att något förstörs i motorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.