|
|
|
|---|---|
|
Var får jag tag i lämpliga turbo kolvar till M20-325? Och hur mycket bör man sänka kompet tror ni? | |
Grusse |
Tjena! Jag har en sats med svarvade orginalkolvar till M20 2,5. 8,0 i komp. Hade tänkt mig 1500kr för dom. Bara att maila mig om du är intresserad. |
|
Nja tack för erbjudandet men isåfall kan jag svarva min egna kolvar. Tänkte satsa på riktiga turbo kolvar. Men tack ändå. |
|
schneberger |
däremot skulle jag behäva ha kolvar till min m50 motor !. , skal sänka kompet fårn 10,5 till ungefär 8,5 ! |
MIRRE75 |
Jag har för mig volvo B21ET passar rakt av! rätta mig om jag har fel! Mirre |
schneberger |
>>>>>>>mirre75. vilken motor passar b21et kolvarna till ?. m50 eler m20 ? |
MIRRE75 |
schneberger: M20. 2,5L Mirre |
MIRRE75 |
Starre: Har hört att någon i forumet använder diesel vevaxel!............????????. Det skulle mindre slaglängd/lägre komp!? Mirre |
| Du kan juh använda m20 2,3 vevstakar så får du lägre komp | |
|
MIRRE75 & Dekker : Dieselvev & 323 stakar ... funkar ihop såhär ... Länk Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
MIRRE75 |
Slimm: Tackar så mycke för upplysningen!! Själv har jag 2,0 vev, 2,3 kolvar/stakar på 2.0 block. Kommpet blev 7,2/1. Lagom till 2,0 bar! Mirre |
|
OK... Kolvarna kanske är annorlunda mellan 320 & 323, men stakarna har samma art.nr. vad jag har sett. ?? Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.