AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.384

Import av M3 Cab E46 från USA

St
5
Stiffler
BMW M3 Cab E46
Jag har precis köpt en M3 Cab från USA som nu är påväg hem och har därför några frågor som jag sökt svar efter här i forumet men inte funnit något rakt svar....

1. Behöver jag något bullerintyg och isåfall hur får jag tag i ett sådant?

2. Vad behöver jag modifiera på bilen inför Registrering/Besiktning?

Om det är något mer jag bör tänka på så är jag tacksam om ni nämner det....

Länk

...och många andra trådar lär du hitta... :)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Denna tråd handlar visserligen om NY bil, men den praktiska infon kanske ändå kan vara till hjälp...:

Länk

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
St
5
Stiffler
BMW M3 Cab E46
Är tacksam för att du försökt hjälpa mig men de enda som egentligen stod i dom trådarna var egentligen diskussionen om hur många hk det skiljer mellan USA- och SWEdito och det vet jag redan, min önskan är att nån som tagit in en USA-import M3 Cab kan svara på dessa frågor genom ren och skär erfarenhet =)

Tacksam för svar!
Ok, men det diskuterades ju också bl.a. om ev modifiering av strålkastare/blinkers/positionsljus...

Du skrev att du hade sökt i forumet...har du verkligen läst igenom alla trådar du fick träff på?
Fast det är klart, importerade cabbar har kanske inte diskuterats lika flitigt...
Annars kan du ju förstås ringa VV alt Bilprovningen... :)

Lycka till!

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Kontakta "Excusive cars" i Västberga så kan dom svara på dina frågor. Dom har stor erfarenhet av USA-import och registreringsbesiktningar
"Exclusive cars" menade jag. Sorry för felstavningen men den kanske var uppenbar !

Läs mer info från dom på deras FAQ-sida

Länk
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Som jag skrev iett PM till dig, ring mig så kan jag visa vägen för dig.

M

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.