|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Nisse_hellberg |
Letar efter serviceprotokoll på svenska, någon som har en bra länk? Samt så vill jag veta vad Ventiljustering innebär på just M3:an |
|
Hej och välkommen! Jag förstår att du är en ambitiös påg:) Den dagen du säljer bilen är det inte fel med en servicestämpel från en välrenommerad verkstad i serviceboken, det garanterar en viss seriositet. M motorerna är inte vilken B20 som helst:) mitt länktips får bli Länk där kan han sin sak det är helt säkert. Lycka till vad du nu väljer, gratis är aldrig vare sig gott eller bra sålänge som man åker BMW:) Mvh Asken |
|
Nisse_hellberg |
Jag har hittat potokollet på engelska, och sett vad dom gör... BMW vill ha 12000kr för det... det är rena rånet för vad dom ska göra. jag är i allra högsta grad amatör men dock sitter inte tummen mitt i handen. När jag kollade med BMW vad jag skulle ha för bakaxel olja så var det både Theanders Bil i Lund samt Förenade bil i Malmö som sa att dom använde samma bakaxelolja på ALLA sina bilar. har dock fått reda på av en "RS2" här på forumet att M-modellerna har en annan olja som heter något med + FM BOOSTER. när jag berättade det för BMW så skrattade dom och frågade vad det var för olja. Efter de samtal så blev det klart för mid att dom inte ska serva min bil iallafall!! Protokollet på eng. är ju bara en massa "check" punkter, som även jag kan klara av. Det jag är mest nyfiken på är just hur man justerar ventilerna och om det behövs, görs det via ODB2? men som sagt tack för ditt inlägg =) |
|