AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.538

Hur kommer jag in i min 740 E32 -93 utan ström?

t0
7
t0resten
BMW 520i Touring -93 "Turboprojekt"
Hej
Behöver lite hjälp.
Det är så att mitt batteri laddats ur ett par gånger under en tid nu medans jag varit av med kortet för fortkörning. Och nu vägrar de ta upp laddning.
Nu kommer vi till den svåra delen xD
Bilen är låst och jag kommer inte in i den på grund av att allt styrs typ av elen. Så går inte att få upp dörrarna öppna huven och ladda eller byta batteri.
Så det jag undrar är , kan ja koppla kablarna på något jag kan komma åt utifrån och därgenom få lite ström som räcker till att öppna dörrarna? Vet att det funkar sen tidigare. Har även tillgång till bagageutrymmet om det skulle vara till hjälp.

Väldigt tacksam för snabba svar eller idéer.
Om det inte är möjligt "Hur gör jag inbrott i min egen bil med minst åverkan?" (enbart svar om det inte finns annat alternativ).
Mvh
CK
269
CKamondi
740iA -95
Testa håll upp handtaget på passagerarsidan samtidigt som du vrider om nyckeln, har bestämt för mig att man måste vrida ganska mycket, men om du känner att det är döds-stopp så är det bara att ge upp. Sätt annars ett batteri på startmotorn, det är bara att ta det underifrån.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det bör gå att ladda batteriet via bakluckans innerbelysning.
Jag har även läst om dom som lyft bilen och då kommer man åt batterikabeln på startmotorn och kan ladda den vägen.
Huven går att öppna om man pajar en bit av vänstra lyktsargen (nära njuren) Då kan man koma åt med ståltråd och få huvlåset att släppa. Då är det bra att först ha kollat på en annan E32 så man vet hur det ser ut.

Annars sök på nödöppning på forumet.

/Mats J
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nu avslöjar jag mina väldigt bristande kunskaper inom E32, men vad sjutton har bilen inga konventionella låskolvar i dörrarna? Jag har tyvärr inga tips alls men jag tycker att det låter så konstigt att jag måste fråga om jag har fattat rätt?

//Lövet
t0
7
t0resten
BMW 520i Touring -93 "Turboprojekt"
Kan låsa tråden, fick mitt svar i första kommentaren. Funkade hålla upp handtaget och vrida till bestämt :) Tack.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
andreas_lofgren, låskolven påverkar bara strömbrytare som i sin tur skickar signal till en box som sedan skickar upplåsningssignal till låsmotorn. Enkelt va?

/Mats J
ni
91
nikk_e46
735iA -91
Gammal tråd, men den hjälpte mig igår när jag hade tagit ur batteriet, låst alla dörrar och sen såg att hemnycklarna låg kvar i bilen ;)
Tänke nån mod kunde lägga under mektips kanske? :)
Räckte ju att hålla upp handtaget och låsa upp "bestämt" några gånger :)

/mvh Nikke
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Alla BMW jag läst om som normalt har "endast elektrisk upplåsning" har också en "mekanisk override" i förardörren vilket står i manualen.
Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Det går också att skruva loss glaset till skyltbelysningen och koppla in sig på lampsockeln. Ger tillräckligt med ström för att öppna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.