AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
665

535 varför försvann oljan?

tjenare! tar det från början.

jag köpte en bmw 535 e34 för 2 månader sedan. körde med den 2-3 veckor och tyckte den tickade lite, ställde in den i garaget. en vecka senare så körde jag ut i garaget och drog upp oljestickan och såg den stod på minimum. fine, jag gör en service på den. råkade dryga ut på det så den stod helt stilla i 3 veckor, rycker upp stickan igen, då var det halva stickan helt plötsligt, OK, backventilen kanske är kass till oljefiltert, sliter av ventilkåpan och ställer ventilerna och sen sätter tillbaka allt och startar för att se om det blev bättre, drar upp oljestickan igen mest för skojskull och då finns där ingen olja??????????????? från halva stickan till precis tappen på stickan är typ 1liter. var tog det vägen?

och "oelstand motor" tändes inte ens. den gnällde när det var 3 mm från minimum innan. aldrig ägt bmw innan så jag vet inte vad som försegår

mvh pastrami

co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Hej och välkommen till forumet.

Hur länge lät du den stå innan du kollade oljan?

Freude am fahren
tjenare

ja efter jag stängt av motorn så drack jag kaffe och sen kollade jag. kanske 4-5 minuter, tänkte på det också. oljestickan kanske sitter i en "oljefälla" som blev tom när man körde runt motorn? som sagt har jag inga erfarenhter av bmw, kör mest audi men man tycker att det borde vara samma tysk kvalite
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.