|
|
|
|---|---|
|
hejsan När jag kommit upp i högre hastigheter med min bmw e30 320/325motor så börjar de små vibrationer i ratten, nu undrar jag vad detta kan vara för fel ? , två utav mina fälgar är lagade men nu riktade och balanserade . alla fälgar är balanserade nyss, men däcken är väldigt sneslitna allihopa | |
|
Rekommenderar en kontroll av bussningarna i framvagnen. Om inga dåliga sådana finnes, gör en hjulinställning. Gissar själv på dåliga "p-ändar".. |
|
|
Kan också vara lite skeva bromsskivor.... Sommarbilen Länk |
|
|
okejokej , hur känner jag om dessa bussningar är dåliga då? kan man kolla det där med bromsskivorna på något bra sätt ? tack så mkt grabbar |
|
|
jag hade samma problem på en -89 318 en gång! i denna ordning "tror" jag att jag skulle ta itu med problemet: -däcken (låna fräsha ballong-däck av nån och prova) -skivor som nämndes (svarva om bef eller köpa nya) -framvagnsinställning -spindelleder -styrstag/länkarmsbussningar -sliten styrväxel (jag köpte en beg 11k mil från en cab på skroten 800:- +frakt) |
|
|
Bromsskivor eller framvagnsinställningen e fuckkad. Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.