|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Ska byta lampor på min E38 -95 men hur lossar man framblinkersen? Måste man lossa strålkastaren också? Isf hur sitter den fast? Har hittat två skruv i överkant.. |
| Citerar från en av mina trådar: "Skruva loss blinkersen, den sitter med en vertikal stjärnskruv uppifrån från falsen mellan skärmen och motorrummet, ca 2 dm upp från fronten (det kan sitta en gummipropp i falsen, skruven sitter därunder)". | |
|
Jupp.... Det sitter ett litet rackarns hål ca 1 dm upp från skärmens framkant, i diket där skärmen skruvas fast. Lååångt nere under det hålet sitter skruven. Kan vara en smula lurigt att få träff på den trots att den är trattformad i skallen för att underlätta. Lossa den bara något varv och testa sen att dra fram blinkersen. Vill den fortfarande inte så lossa lite till. Skruven behöver inte skruvas ur helt då den bara klämmer runt en "gaffel" på blinkerslyktans baksida för att låsa den. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| Jag vet, väldigt irriterande innan man fick till snitsen, krävdes iallafall ett par försök :-). | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Tack tack ska hämta ljusen nu, och genast montera ;) |
![]() 1.360 Bruksbil
När jag väl fick mina ljus var det fel framblinkers :( Men fick bakjlusen iaf med mig...precis när jag kom hem glad som en lärka så kommer regnet och förstör allt.. tjejen blev nöjd iaf hehe Ska göra ett nytt försök idag men regnet hänger i luften hehe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.