AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.132

montera farthållare E30

li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Har lite monteringsfrågor:

-var tar man spänningen någonstans, den vita högra dosan under panelen kanske?
-kontakten till hastighetsmätaren för att få signal, måste man ha en adapter bakom panelen som jag läst om på forumet? artikelnumret för den hos BMW?

Sommarbilen

Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Artnr: 62111372218 och ser ut såhär: Länk
Ska ut till bilen på torsdag. Kan kolla då hur det är gjort om du inte får svar innan.

///BMW - Was sonst!
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Ok, tack!

Sommarbilen

Länk
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Kollade på bilderna, ska adaptern sitta utanpå eller inuti? ungefär kostnad för den?

Sommarbilen

Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Den sitter utanpå instrumentet. Istoppat underfrån.
Minns inte vad den kostade, men den var rätt billig har jag för mig. Du blir inte ruinerad om man säger så. :)

///BMW - Was sonst!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det är en tvåpolig kontakt i härvan från farthållaren och färgerna på kablarna är Lila-Vit och Röd-Grön och de ska in längst uppe till höger i den vita dosan.

///BMW - Was sonst!
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Har plockat bort övreplastkåpa i handskfacket, till höger sitter ju motronic enheten, var ska styrboxen för farthållaren sitta? med kontakten mot förarplatsen direkt bredvid motronic enheten? hur dras kablaget? över eller bakom värmepacketet? någon som har eftermonteringsanvisningar till E30? har bara hittat till E34.

Sommarbilen

Länk
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Hittade var huvudenheten på passagerarsidan skulle monteras och sitter nu på plats, svårt att montera utan att plocka bort för mycket... men hur ska kablaget dras egentligen bakom mittkonsolen?

Sommarbilen

Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Mina kablar går över reglagen till värmen. Samsas om platsen med stereon så det blir rätt trångt.
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Ok, tack! får se om det finns tid att dra kablaget i kväll.

Sommarbilen

Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Rättelse: hade kollat på fel kabelhärva. Den till farthållaren går precis bakom reglagen till värmen. Sorry.

///BMW - Was sonst!
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Tackar!

Sommarbilen

Länk
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Har lyckats montera allt nu på dess rätta platser, bara att koppla in spänning och kabeln till hastighetsmätaren när den beställda adaptern kommer hem och hoppas allt fungerar.... tack för hjälpen!!!

Sommarbilen

Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Fick du ordning på detta?

///BMW - Was sonst!
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Fungerade direkt...

Sommarbilen

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.