AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.874

Det vart en 7a igår! äntligen!

Efter flera månaders letande så blev det en 728ia -98

Fick ge lite mer än ja hade tänkt när jag från början letade men insåg att det nog blir billigast i längden!

Det enda felet som bör åtgärdas är väl att det är obalans i 90km/h
men över och under den farten så känns inget.
Ska balansera hjulen idag men jag tror det är något annat, kändes aningens glapp i en styrled och så tyckte ja man hörde lite lagerljud fram så jag fundera på om det kanske kan vara det som är glapp.

Jag kände på hjulet när bilen stod på marken så det är svårt att säga vad som glappade.

----
Nu ska Mercan bort. ska skaffa en bmw igen!
Har du en e38 till mej?
CK
269
CKamondi
740iA -95
Grattis! Släng upp lite bilder på åket :).

Ang vibrationerna, läs den här tråden Länk .

Lycka till med bilen!
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Kolla bakre länkarmsbussningarna också, är dessa dåliga kan man få alla möjliga vibrationer i framvagnen. Nr 6 Länk

Mina bilar: Länk
Här kommer äntligen bild på den.
inte nytvättad.

Länk
Länk
Länk
Länk

----
Äntligen skaffat en BMW! Nu ska Mercan bort.
Riktigt fin!

Hur mkt fick du ge för den i runda slängar? Har den faceliften?
Avundsjuk!

Btw, har 728 -97 samma motor som 328 -97?
wow, den var riktigt läcker.
Jag måste erkänna att jag är lite sugen på att byta min e32 mot just en sån e38 som du har, dom är ju nästan löjligt läckra i mörka färger.
grymmt snygg.. bara at gratulera. .e38:orna måste vara något av det bästa och snyggaste som byggts i lyxbilsväg
Shit vad läcker den är, fälgarna passar mycket bra på den bilen.
Mycket fin verkligen, hoppas du får bukt med vibbarna det kan vara ett helvete att få rätsida på.

Tackar!

Jo visst passar fälgarna bra till bilen! tror det är original.
det står samma dimention på dörrstolpens info.

Men tyvärr är alla 4 däcken dåliga och ja tror ja ska satsa på nya fälgar och däck till sommarn även om det inte är nått fel på 18"arna.

Ang vibrationerna så testade jag 2st dubbdäck fram, 17" på fälg från en 3-serie (det såg inte så värst bra ut) men vibrationerna försvann nästan helt.

så ja misstänker att det är däcken som är dåliga (ovala) för dom är balanserade till OK och fälgen är spikrak!

var även lite glapp i höger framhjul såg ut som det var styrleden.

Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm..
angående missljudet ja hörde så försvann det helt när jag testade andra framhjulen.

Vissa här kanske inte gillar det men ja vart sugen på 20" hjul =)
dock ej några helkromade PimpMyRide fälgar men gärna några med lite djup i !

ri
699
riku
740iA -97
Grattis Mr.Hope snygg kärra hoppas du får rätsida på vibbarna
Har idag köpt en uppsättning fina original 16" hjul bara för att ha nått annat att testa vibrationerna med. och ev sätta vinterdäck på.

Ska testa dom imorrn och se om de är nån skillnad.. misstänker att 18" däcken inte är helt runda..

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Grattis till valet av en riktig Helmuth Kohl-stridsvagn. Så bra bilar byggs inte längre. Det du såsom seriös bilägare får ta är att många som köpt och ägt E38 tidigare icke förstår vikten av gott förebyggande underhåll. Samt som du skriver, billiga skitdäck på en prima kvalitetsvagn förstör vilken konstuktion som helst. T ex är min erfarenhet att åker man 18"s hjul äts hjullager upp på 10-12k mil medans 16"s hjul ger minst dubbla livslängden om inte mer.

Du har lite trevligt skruvande framför dig.

Mvh
Asken
Snygg den var, grattis. Har också en, trivs förträffligt med den. Är du mb_star på mbsca.com?
Asken :

Jag testade nya hjulen idag! (fula kanske men raka och hela Länk )

Alla vibrationer är som bortblåsta!
satte 18" hjulen i balansen och det visade sig att dom var som ägg! dock var det däcken som var orunda inte fälgarna.

Lasse: ja det är jag =)
(är fortfarande mb troende ! åkte 500SL ca 80mil i onsdags till norrköping och hem igen över dagen )

Länk minst lika snygga som 18" tummarna Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.