|
|
|
|---|---|
|
Köpte en 320 e46 -01 som gått 14500 mil för två veckor sedan. Bilen gick slött på låga varv första gången jag prövade den (så slött att min gamla passat från 88 kör cirklar runt den) men vid 3000 varv och mer gick bilen fint. Försäljaren sa att den inte brukar gå så men att den ibland varit trögstartad. Jag bad försäljaren lämna in bilen och fixa felet innan jag köpte den vilken han även gjorde. Verkstaden bytte kamaxelgivare för både insug och avgas och jag provkörde den igen och allt var frid och fröjd. Bilen gick fint i ett par dagar efter köpet men så en dag var den trög igen.. Dett har bara hänt tre gånger på två veckor och man märker problemet direkt man startar bilen genom att det tar 2-3 sekunder extra när man vrider på startnyckeln. Det lustiga är att det fungerar att köra en bit för att sedan stanna och starta om bilen. Då kan den helt plötsligt gå bra igen... | |
| Glömde fråga: Någon som har något tips på vad det kan vara? | |
|
330n betede sig på detta viset ett tag, opålitlig, slö och fullkomligt frossade i sig givare av olika slag. Detta visade sig vara bränslepumpen. När en soppapump blir sliten så bildas det olika lägen där den inte orkar pumpa. Om bilen hamnar i ett av dessa lägen från start så blir det så att säga "fel från början". Dessutom är naturligtvis inte pumpen lika stark som en hel. Testa och se om du hittar några felkoder. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Tack för tipset! Har bokat tid på verkstan nu så får vi se vad de säger.. Hade samma problem med bilen idag och även denna gång hjälpte det att stänga av den och starta igen. Hoppas blockets begagnadgaranti täcker kostnaderna om det visar sig vara allvarligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.