|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst några inlägg om liknande problem, men de passade inte in på mitt "case". Som sagt, den el. solgardinen sitter helt fast. Det hörs bara ett litet klick när jag trycker på aktuell knapp. Tar jag bort en av de två säkringarna (39 och 48) så är det (helt naturligt) tyst. Jag kände lite på gardinen i ytterkanterna, och kan lossa den 0,5 cm, men det är stort motstånd och jag vågar inte använda kraft. Det kan inte vara slitage som är orsaken, jag har haft bilen sedan den var nästan ny och dessutom knappast använt gardinen (kanske det är därför?!). Det som är typiskt är att detta händer just nu när jag ska sälga den! Jag provade elgardinen så sent som för två veckor sedan, allt var ok. Så finns det någon som kan ge mej ett tips om vad det kan vara. Kanske en länk som visar hur jag demonterar paketet eller någon som haft liknande problem. Jag måste i vilket fall som helst se på mekanismen. Bilen är en helt vanlig 730d , en av de siata som tillverkades och utan el. baksäte eller annat "special". /Roland | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Min gardin knarrar från motorn eller nåt i ca tio sekunder när den kommit helt upp. Ska det vara så? |
|
d.fagersten: Nej...du har ett slitet "kugghjul" i elrollon, finns flera trådar om detta...Ett nytt drivpaket kostar ca 1500 på BMW (till E34 iofs)... Blackbeard punkt se...För oss som surfar på fler ställen än nätet:-) |
|
|
Dawwe: "...finns flera trådar om detta..." Har du demonteringstips för min E38. Jag har ingen aning om hur jag ska angripa pakatet (se mitt tidigare inlägg) /Roland |
|
| rolando: Länk | |
|
henke lexus: tack för länken! Vilket jobb bara för att fixa en solgardin! Tror jag slår av 5000 när jag säljer bilen :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.