AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.145

Felkod växellåda?

Po
39
Power_740i
Äger en Bmw 740i -92
e32
hej nu är det så att jag har en 740i e32 -92. den har en felkod som säger Getriebeprogramm är det någon som vet vad det är och vad det innebär?

//Mettan
CK
269
CKamondi
740iA -95
Lådan går i nödläge, gör en felkodsavläsning hos BMW och se vad du får ut mer för specifik kod.

Hur inträffade problemet? Är batteriet friskt och fulladdat?
Po
39
Power_740i
Äger en Bmw 740i -92
e32
men om lådan går i nödläge så går den väll bara på 1 växel framåt? jag koppla ur startspärren bara. jag tror den varna för batteriet också så den har stått på ladd nu men har ej provat igen

// Mettan
CK
269
CKamondi
740iA -95
Lyft av minuspolen i 15 minuter, se även till att batteriet är fulladdat och gör ett försök igen. Om lådan går i nödläge så går den enbart på 3an framåt och lägger i backen tämligen hårt.
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

När plinget kommer och det står Getriebeprogramm så gäller på 5HP30 lådan att 4'e växeln är den enda växel lådan använder framåt. Det går även att backa.
Detta gäller fram till att du slår av tändningen som tillfälligt 0-ställer nödläget.
Är felet kvar händer samma sak vid nytt försök.
Felet som triggat nödläget ligger kvar i felminnet till någon med diagnos tömmer detsamma.

Ang. batteriet så är lådans styrfunktion känslig för spänninsfall därför är friskt batteri det första man skall kolla.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Po
39
Power_740i
Äger en Bmw 740i -92
e32
okok jo för den växlar ju normalt å så men ändå så varnarden. men som sagt jag har ju laddat den nu men har inte hunnit kört. jag ska testa ta av minuspolen innan jag åker ut å kör. jag medelar hur det gick sen.
tack för alla svar=)

//Mettan
Po
39
Power_740i
Äger en Bmw 740i -92
e32
hej nu så är den full laddat och jag hade loss minus kabeln en stund och sen provkörde jag en stund och inga felkoder så allt var bra igen:) tack för alla svaren.

//Mettan
CK
269
CKamondi
740iA -95
Härligt :).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.