|
|
|
|---|---|
|
körde kompisen bil och märkte attt den skakar ibland då den står still och motorn går på tomgång. Tomgången är jämn, men känns som motorn skakar. Vad kan detta vara för något | |
|
Kanske nåt motorfäste som behövs bytas? Mvh |
|
|
Asså det kommer och går, jag misstänkte själv det också. Men tänkte höra om någon visste exakt |
|
|
Troligen en spridare som böjar ge upp. Prova att köra i nån Diesel tillsats typ Red Line så kan de gå till sig. Kör konternueligt med Red Line själv. Kör i en hel flaska vid tankning nån gång sen kan du dra ner doseringen. MVH |
|
|
Redlineoil har MYCKET bra tillsatser, tyvärr är den svenska sajten nere men mekonomen säljer deras sortiment: Länk Länk Länk Länk Den här har jag använt på en Micra som hade trasigt påfyllningsrör: Länk Mvh |
|
|
Man ska vara mycket uppmärksam på dessa bilar om det börjar strula med spridarna. I synnerhet på de tidiga modellerna (184hk) är det väldigt vanligt att dieselpumpen skär ihop runt 20k mil. Inte hela världen då den går att köpa för 10k. Vad som är värre är att den nästan alltid spånar ut i högtrycksdelen. Detta spån sätter då ingen spridarna. Inte heller det hade varit hela världen om det gått att demontera spridarna men tyvärr brukar dom inte gå att få loss utan att sabotera dem. |
|
|
jag hade mer eller mindre exakt samma fenomen på min 530Da -02 fram tills för två veckor sedan. om jag stod still med backen i så vibrerade hella motorn/bilen. även i parkeringsläget om jag stod i nerförsbacke. på min var det en motorkudde som var helt slut. kuddarna kostade runt 800 pix styck. bilen går sjukt mycket tystare med två nya motorkuddar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.