AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.027

Telefonen i e38an

Bo
12
Bocke
BMW-728 -96
Bmw-740 -01
Funkar det inte med ett vanligt telia kort i mobiltelefonen som sitter i bilen?
Den säger något på tyska om simkortet..någon som vet??

Visa användare
91
rolando
MB220E/Diesel/
twinTurbo170HK
Jag kjöpte ett s.k. tvilling-kort till mitt mobilabonnemag och satte det i telefonen på min e38; det fungerar utmärkt. Har Telenor eftersom jag bor i Norge, men det går väl med vilken som helst teleabonnemang...

Roland

bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Har för mig att simhållaren under telefonluren i kupén bara kan ta 5v simkort, men att man också kan sätta in sitt simkort direkt i telefon modulen i skuffen och då ska ett vanligt simkort fungera, men ej säker vi har bara haft tvillingkort mellan stolarna då har vi fått använda ett sådant 5v kort....

// Johan
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Min tar ett Comviq kort utan problem om jag sätter det i själva telefon-modulen i kofferten. Det fungerade inte med att sätta det i luren.

Mina bilar: Länk
Bo
12
Bocke
BMW-728 -96
Bmw-740 -01
Jag flyttade kortet till skuffen och nu funkar det..Tackar

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Själv har jag aldrig använt "biltelefon" i någon av mina bilar. På min E38 tog jag ut säkringen redan andra dagen då jag tröttnade på att ringa med armbågen hehe. Dåligt placerad faktsiskt..
CK
269
CKamondi
740iA -95
Var i skuffen sätter man i SIM-kortet? Har inte tittat speciellt noga, men jag har då inte funnit något av intresse där bak :P.
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Vänster hörna bakom klädseln. Lys med ficklampa in genom den lilla lyckan som man öppnar vid glödlampsbyte. Har man TV/navi är det trånkt som f-n.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
CK
269
CKamondi
740iA -95
Där min CD-växlare normalt sitter? Där sitter inte ett dugg för mig, haha. Plåt plåt plåt! :)

Nåväl, jag får väl försöka krångla ur SIM-kortet som sitter fast i telefonen i armstödet.
Om man inte vill ha kvar sin lur i armstödet och inte gillar mellanrummet som finns kvar... Vart hittar jag en ny ovandel, (nytt armstöd) som är slät?
Har ett Telia kontantkort mellan stolarna till min E38. Funkar utmärkt. Däremot använder jag den aldrig...

"Bensinen är alldeles för dyr för att slösas bort på tråkiga bilar"
En ovandel hittar man nog billigast på ebay
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.