|
|
|
|---|---|
PIST OFF |
Har en E28.Men ingen servo.Ljudet som kommer fram vid fulltrattutslag med servobil.Det brukar låta på min bil vid tomgång eller när man skall parkera tex.Vad kan de va.Har väl ingen servopump eftersom jag inte har servo?? JUST KICK IT |
|
Dålig vattenpump och/eller slirande remmar? Lite svårt att avgöra om man inte hör ljudet. Vid vilka varvtal, vilken karaktär, etc har ljudet? Mvh |
|
PIST OFF |
Bara vid tomgång och full rattutslag.INTE ALLTID men för de mesta JUST KICK IT |
|
Är du säker på att du inte har servostyrning? Om inte - kolla så att det inte är någon del i styrinrätningen som tar i någon rem eller liknande vid fullt rattutslag. Prova även att spänna generatorremmen och ev kompressorrem till AC (du har väl ingen fläktrem att spänna till den modellen!? I såfall spänn även den). Över huvud taget lite mysko att det bara uppträder vid fullt rattutslag om du inte har servostyrning! Mvh |
|
|
Du har alldeles säkert servostyrning! På min gamla 3.0S är det servo som standard. En gång när servon gick sönder satte jag dit styrsnäckan från en 2500 utan servo och man får verkligen ta i ordentligt för att styra. Speciellt vid låg fart som tex vid parkeringsmanövrer. Med 195-breda sommardäck (med mjuka vinterdäck går det lättare) är det i princip "omöjligt" att vrida hjulen när bilen står still! På mina bilar får jag exakt dina symtom med dåligt spänd styrservorem! Per L |
|
|
Enligt ETK:n (BMW:s reservdels CD-rom) finns bara E28 -86 528i med servo! Å andra sidan finns inte modellen M528 heller! Bara M5 och M535i finns med M framför så om det är en specialmodell du har så kanske inte ETK:n stämmer! Per L |
|
PIST OFF |
Ratten e tung.De känns inte som servo iaf.Men där finns en behållare man fyller servoolja i TROR JAG. JUST KICK IT |
|
Servopumpen kanske inte funkar, remmen till servopumpen kanske slirar eller så kan det vara för låg nivå på servooljan. Kolla vart slangarna från "servobehållaren" tar vägen. De borde förr eller senare sluta i styrväxeln. Kolla nivån i behållaren. Påverkas tomgången av att du vrider på ratten? Om så är fallet har du säkert servopump i alla fall! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.