|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag har bytt automatlåda samt styrbox till automaten på min 525tds -93. Efter bytet så startar inte bilen. Jag skruvade loss ena bränsleröret till spridaren och där kom ingen diesel när jag försökte starta bilen. Bilen har stått stilla i ungefär 6 månader. Jag har inte rört någonting som har med bränslesystemet att göra och bilen startade jättelätt innan lådbytet. Jag försökte få lossa bränsleröret vid dieselfiltret men det gick fan inte få loss. Jag mätte på den främre kontakten som sitter på avstängningsventilen och det kom 4,[nånting] volt där, är det inte lite eller ska det vara så. Såg senare att det satt en till kontakt på baksidan, den har jag inte mätt på dock. Kan styrboxen till automatlådan ha någonting med detta att göra? Förpumpen i tanken ska enligt förra ägaren vara nybytt och det tror jag på då det låg en gammal pump i en ny kartong i bagagen på bilen. Är tacksam för lite felsökningstips på hur jag ska gå till väga för att hitta felet. | |
| har hänt flera gånger att den nya pumpen har gått sönder efter en kort tid | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.