|
|
|
|---|---|
|
Kom ut till min andra bil idag. En mazda 323 från 91 som jag ägt i 4 veckor. Ser att dörren inte är ordentligt stängd och låsknappen är uppe, dom har försökt bryta sig in genom passagerardörren men misslyckats, dom har då gott in genom förardörren, 2 dörrlås skadade och det går ej att låsa eller låsa upp dörrarna, låser man dom genom att låsa upp knappen så måste man gå in via bakluckan. Stereon var borttagen innan så den fick dom inte, instruktionsboken med servicebok och kvitton låg på golvet, mittenfacket där låg mitt passerkort det låg slängt på sätet, tillsammans med lite parkeringskvitton. Dvs dom bröts sig in tittade runt med tog ingenting, dom hoppades antagligen att det skulle ligga något i handskfacket. Jag har länge funderat på att ha bilen olåst pga sådant här dvs jag förvarar inget i bilen av värde bättre att lämna den olåst så dom kan gå in och titta och se att inget finns, nu har dom brutit sig in förstört och inte tagigt med sig något. Gissar på att det är punfare eller liknande då dom mysslyckades att bryta upp första dörren. | |
|
Japp, bättre att lämna en skrotbil olåst. Det skulle jag ha gjort. Sätt en sladd så att den inte går att tjuvkoppla så är det lugnt. Det gjorde jag på en gammal volvo 144. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.