|
|
|
|---|---|
Fisken |
Jag är lite nyfiken på nga saker, Jag ska förmodligen köpa en M bil till hösten. Nyfiken på vilken jag ska köpa, en m3 eller m5?? Vilken är bäst? Väghållning, image, starkast, roligast, bäst helt enkelt??! Driftkostnader och pris spelar ingen roll. Jag menar dom senaste M modellerna M3-46 och M5-39. Tack för svar!! |
|
Tja du.. Jag gillar 6:or bättre än V8:or,så då är den värsta sexan på marknaden given=M3 E46. Mvh Janne. |
|
|
ja de beror ju lite på va man e ute efter. måste man ha ett stort baksäte å en större bil i övrigt så passar väl m5an bättre men vill man bara ha kul och ha en rätt så praktisk bil så skulle ja lätt ta m3. sen tycker ja m3an e snyggare även om de kanske är fel bilar att jämföra. har inte kört någon av bilarna men lär väl va som min e36 att m3an e roligare eftersom den väger mindre och är mer "sportig" larsson -m3 93- |
|
Lotus Samuel |
Fisken: Jag har en M5:a och har provat M3:an lite men endast på vanlig väg och där va den inte lika grym som M5:an, visst är 6:an grym men det finns inget som slår M5:ans V8:a, ska du däremot köra på bana kan jag tänka att M3:an är roligare. Min M5:a är ev till salu till hösten. en fullutrustad 99:a som endast har 3000 garanterade mil. |
| M3 E46 SMG II om du gillar körglädje. Visst är m5an en bra vagn men behöver du inte utrymmet så tror jag att de flesta väljer M3an som känns mer modern och så har man ju SMG II. | |
lizzard |
visst e m3:an en fin bil, men den för så mycket oväsen för ingeting, det e knappt ingen komfort i dom. men i en m5:a har du allt du kan önska av en bil, en stor motor, komfort, ytrymmen. det e den klart bästa familje o privat bil pappas m3:or en röd 95 och en estorilloblå 97 me ca380 kusar under huven (har gått på strippen i emmaboda)visst dom var kul ett tag o sen var man mer änn två som skulle iväg ingen plast för varken saker eller sig själv, o iome att ja e minst så fick ja stå mitt kast o stanna hemma när det var t:ex en da på strippen. men e du ensam så skulle ja köpt en m3:a lizzard |
|
M5 starkast och bekvämast M3 roligast och sportigast M3 är en ren sportbil med fyra säten och duglig komfort. M5 är en oslgabar kompromiss av sport, lyx och komfort, klart mer än summan av de ingående delarna. Jämför men M5:an med M3:an så känns M5 tung och klumpig även om den egentligen har klart bättre väghållning än de flesta bilar på marknaden. Väghhållningen i M3:an i M3:an är det mkt som slår. Snabbast beror på i vilka sammanhang. M3 är snabbare i låga farter och M5 i höga. Image? Tjaa, jag vet inte riktigt men M3:an är iaf klart snyggare och får mer uppmärksamhet, framförallt av tjejer. Motorn i M3 i all ära men jämför man den med M5:ans så ligger den klart i lä, M5:ans motor är helt underbar. En provkörning av båda torde ge dig underlag för ett beslut och kör du på bana eller har tänkt det är det M3:an du skall välja. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.