|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har monterat av dämparna och tagit av fjädrarna på min 318IS E36 för att byta fjädrarna då dom var brutna. Men nu är det så att dämparna beter sig väldigt olikt... Den ena är i toppläget alltid och den andra i bottenläget. Nu antar jag förstås att en dämpare bör vara i toppläget när den inte används, men eftersom jag inte känt nåt när jag kört så är jag lite förvirrad. Bild på dämparna: Länk Så alltså: Dämpare 1 är i toppläget och när man trycker ner den så går det trögt och när man släpper så går den kvickt upp i toppläget igen. Dämpare 2 är i bottenläget och man kan dra upp den till toppläget relativt enkelt. När man släpper så går den långsamt ner till botten igen. Bättre att förklara för mycket än för litet :) Är dämpare 2 sönder eller ska det kanske vara såhär? Tack på förhand! //Marcus | |
| Dämpare 2 är trasig, det finns ingen gas kvar i den, tyvärr bara att köpa ett par nya, precis som fjädrar byter man dom alltid parvis. | |
|
Okej, jag gissar på att det är ganska klurigt att byta bara dämparna? Jag visste inte ens att det fanns gas i dämparna. Jag trodde bara det var nån olja i? Annars tänkte jag nog byta både dämpare och fjäderben, så att jag slipper ta isär dämparen. Tack för det snabba svaret förresten! //Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.