|
|
|
|---|---|
|
Hej Eftersom att det fungerar ibland så måste det vara glapp eller kanske lödfel? Någon som lyckats reparera glappet? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är ju så billigt och lätt att byta att det inte mödan värd att lägga tid på. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
jaja...du har helt rätt. Men ingen som tagit isär drivsteget i ren nyfikenhet? |
|
|
hej ingen..som tagit isär..? |
|
|
Hartagit isär det gamla, ett helvette med allt lim. Antagligen hade det funkat att löda om allt om man lyckats få isär utan att ha sönder...varmt har det blvit där inne. Nu har jag köpt ett nytt istället och det funkar utmärkt. 742kr på bmw. |
|
|
Det var dyrt...Jag har bytt detta på mina tre senaste bilar och betalat ca. 500kr för steget och 500kr för bytet på BMW-verkstad. ___ //Ulf |
|
|
inflationen och prisökningarna har antagligen gjort att priset gått upp som allt annat har. Jag har 10% rabbatt på bmw-delar också... Men jag är glad åt att det fungerar nu iaf. |
|
|
Visst möjligt att priserna har gått upp men två av mina byten har varit det senaste året... Det stora problemet jag hade var att det defekta steget gjorde att fläkten körde igång av sig själv och kunde tömma batteriet över en natt. På 530'n händet det då och då medan fläkten gick kontinuerligt på M5:an oavsett om bilen var på eller avstängd... ___ //Ulf |
|
|
Effektsteget är direktmatat från batteriet via 40A säkring, det händer därför att fläkten kör igång omotiverat vid fel. Elektroniken och effekttransistorerna är ingjutna i en aluminiumkylare, knappast möjligt att bryta sig in i. Det har förekommit lödfel i själva kontakten, annars är det inget som går att reparera. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.