AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.555

Stänkskydd E46

Jan Hyddén
Någon som har/vet hur en E46 sedan med sportpaket kommer att se ut med stänkskydd fram o bak ? Funderat på att montera dessa för att spara sidorna och skärmkanter från ev. stensprut.

Jan
Lasseman3
Jag har monterat det på min E46:a. Efter att jag monterat dit dom slapp man att alltid ha skitiga framdörrar...

Eftersom min bil är Imolaröd så är ju allt rött eller svart vilket gör att de svarta stänkskydden smälter in bra.

Mvh /Lasse
Jag funderar också på att montera stänkskydden. Vad kostar det ungefär??

Jan Hyddén
I Original BMW tillbehörskatalog 2000 kostar de 175:- för fram och samma för bak. De säljs väl parvis förmodar jag så runt om blir det 350:-.

Jan
C-G
Är det några problem att få dit dom själv?
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Jag har stänkskydd på min bil också, hjälper som sagt mot stänk på dörrarna! Dessutom ser det lite coolare ut (min personliga åsikt).
Lasseman3
Det är ingen svårighet att montera stänkskydden. Inga hål i plåten däremot borrar man några i plastinnerskärmen samt på kanten till bakre kofångaren/bakspoilern. De syns ej efter montering. I övrigt används plåtclips för plåtskruv samt vanliga plastclips vid montage.

Ett tips vid demontering av plastclipsen som håller plastinnerskärmen: du ska trycka ut pinnen som sitter i mitten på clipset. Genom att göra det kan de sedan tas lös.

Mvh /Lasse

C-G
Tack för infon. Det får nog bli sådana på bilen.

C-G
Gh
3
Ghostrider
320iM Sedan -03
Har en e46 sedan med M-sportpaket. Enligt den lokala återförsäljaren så passar inte de vanliga stänkskydden till en M-bil och det finns tydligen inga andra. Har någon monterat stänkskydd på en 320 med M-sportpaket?

Mvh /Paul
Ghostrider>>>Detta gäller enbart bakre stänkskydden som ej passar på bilar med M-paket. Fram är det inga problem. Har själv monterat dessa på förar- och passagerarsidan och kan intyga att det ser både snyggt ut samt eliminerar ungefär 50% av all sten- och smutssprut på dörrarna. Lite lera får man dock leva med.

/D
Cribba
ingen som har bild med dom moterade?

Mvh Christian

Min förra bil Länk
Gh
3
Ghostrider
320iM Sedan -03
Christian! Det verkar vara fel på länken till bilderna.
Skulle vara kul att se hur det ser ut med stänkskydden monterade!

Dominik! Är du hundra procent säker på att stänkskydden passar till en 320i Sedan, årsmodell 2003 med M-sportpaket?
Tittade på din 318 och du har ju en annan frontspoiler. Kan det verkligen vara så att två BMW återförsäljare har fel? De säger bestämt att stänkskydden inte passar om bilen har M-sportpaket. Snudd på skandal i så fall! Hoppas du har rätt och de har fel, för jag vill absolut ha stänkskydd för att minska smuts och stenskott. /Paul
Ghostrider>>>Det gäller den bakre spoilern som har en annan vinkel mot hjulet än ordinarie stötfångaren. Tro mig, jag vet att jag har rätt, har nämligen själv lånat de bakre stänkskydden från BMW i Uppsala och provat ifall de skulle passa in och det gjorde de inte. Däremot var det inga som helst problem att montera dit stänkskydden fram. M-Tech I eller M-Tech 2>>>>spelar ingen roll. Passformen är densamma där fram. Eftersom jag själv monterat dessa så borde väl mitt ord räknas än återförsäljarnas som påstår att det gäller stänkskydden runtom på bilar med M-paketet.

/D
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilder på min gamla 330CiA med stänkisar fram och bak, mycket praktiskt tillbehör som rekommenderas starkt. Desssutom är dom rätt snygga.
Länk
Mvh
Asken
Ghostrider>>>Beträffande frontspoilern så är det inte bakom denna du monterar stänkskydden fram eller hur?:) Så hur den ser ut är oväsentligt. Så var lugn och köp dina stänksydd och montera dessa, det har jag gjort själv och de fungerar kanon.

P.S Tråkigt att höra att vissa BMW-återförsäljare säger olika, dock förhåller det sig med stänkisar så som jag hört från BMW i Uppsala och inget annat.

MVH

/D
Gh
3
Ghostrider
320iM Sedan -03
Tack för den informationen!
Ska införskaffa främre stänkskydd.
När jag monterat dem ska jag meddela min verkstad att de borde vara lite mer pålästa, innan de säger att grejerna inte passar!
Många tack boys! /Paul
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.