AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.200

Film inuti cylinder av BMW M3! Snyggt.

Sida 1 av 2
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Hittade denna sköna reklamfilm för nya M3 med V8:an! Men ni har säkert sett den redan =)

----------------------------------
Har du någonsin undrat över hur livet inuti en motor ter sig? Inte? Nåväl, nu serveras du svaret här. Det är BMW som har installerat kameror inuti ett förbränningsrum. Inget trickfilmande eller pålagda effekter efteråt, enligt BMW själva. Spana in filmen här nedan.

<object ><param name="movie" value="Länk name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="Länk type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" wmode="transparent" ></embed></object>
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
A de gick ju så där.. De får bli en länk istället då =)

Länk
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Dom på BMW vet hur man gör saker på ett vacker sätt!

BMW - Beroende Med Wilja!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Misstänkt lik Audi's tdi-reklam dock....
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Länk

En länk också kanske...
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Ja dom är slående lika helt klart!! Den har väl gått på tv också har jag för mig?
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Högst tveksamt om det skulle vara en äkta film av en autentisk förbränning i en cylinder? Ser i alla fall inte riktigt ut som de verkliga filmade/fotade förbränningar i motorer jag sett förut som har gjorts på olika motorutvecklingslabb.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Nej det där är väl "fabricerat" så att det skall se snyggt ut.

Här är en annan, lite närmare verkligheten:
Länk

Synd bara att man inte får se alla takterna.
AKN: Det var skillnad det !!

Dom två första är solklara fabricerade snygga reklamfilmer som inte har något med verkligheten att göra

Hur monterar man till exempel en kamera i kolven som tittar rakt uppåt och ger solklara perfekta fokuseringar och snyggt ljussatta med inga vibrationer eller oklarheter ??!!
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Förmodligen har dom väl haft en delad motor?? Monterat en höghastighetskamera under ett topplock och filmat när man bara sprutar in vanligt vatten genom insprutningen kanske. Sedan filma ner i en cylinder när kolven åker ner och så lägger man på lite animerade flames på det så är det ju klart..
Som det stod i länken ja hittade så skulle det ju enligt BMW INTE vara pålagt något men det får man nog tvivla på...
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Fler bra reklamer

M5
Länk

3 serie
Länk

M5 igen (lång men rolig)
Länk
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Sneable- Den sista m5 filmen du länka till är ingen reklam film det är en serie på två säsonger :D

Transocean
M3 och M5 i all ära...vad med en 2.4 liters Renault V8?

Länk
Renå´n var grym, finns någon länk där dom kör God save the queen. En annan helt hysterik videosnutt är denna exentriske bilbyggare (antagligen utan fru numera) som har ett riktigt imponerade motorljud. Länk

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Ja filmen på Renån var verkligen häftig! och den på killen med mini varianten av en Ferrari måste ju ha en och annan skada i huvudet haha.. Sånt grymt projekt att klara av! Bygga en exakt kopia av en ferrari motor fast hälften så stor e ju helt galet.
När vi ändå är igång. Repris men kanske nån har missat:
Länk
Lite väl hög tomgång kanske...

FP
Ja där var det varmt och varvvilligt.

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Folke.

Tomgången på nyare F1-motorer brukar ligga på ca 7-9000 rpm om jag inte missminner mig nu.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Visst att F1-motorerna har rätt så hög tomgång,men 7-9000rpm låter för mig helt sinnessjukt högt,kan det verkligen stämma?
Alltså att deras tomgång skulle vara ungefär lika som pedalen i mattan på en M3:a...nä,det finns ju inte alltså :)
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Haas.

Jo, det verkar som jag missade lite.

Här handlar det om en lite äldre F1-motor från ca 5-6 år sen. Den har "bara" 4000 rpm tomgångsvarv. En massa annat kul står i länken.

Länk

Troligtvis är varvtalet ännu högre på de senaste motorerna, då de bör ha ännu mindre roterande massa och högre trimningsgrad.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Till de som tvivlar på att det är äkta motorer i BMW reklamfilmen kolla på denna: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.