AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.036

I-drive på E90 slocknar bara i Danmark?

Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Navigatorskiva 2005-2 Problemet är följande.
Vi resa ner till Tyskland så fungerar navi, I-drive, ljudanläggning etc helt ok. När vi kommer in i Danmark, börjar den att flippa ur. Det började med att navin stod still, därefter blev radioljudet brusigt, sedanslocknade den totalt för att starta om. Detta upprepades säker 20 ggr på resan mellan Helsingör - Rödby.
I Puttgarden hoppde den i gång i vanlig ordning, för att fungera hela Tysklandsresan.
På hemresan när vi nådde Danmark, så flippade den ur igen.gång efter gång, tog då ur naviskivan ur dvd:n, då gick allting OK. radion gick klockrent. Körde så i 1 timme, stoppade i skivan ca 3 mil från Helsingör bara för att få en slockand navi efter 3 minuter.
I Sverige igen så gick allt enligt planerna igen.
Har jag en felaktig skiva eller krävs det en update av i-drive, eller är det helt enkelt så att min BMW inte gillar Danmark?

Att mäta är att veta
Min verkstad Länk

MVH Göran dieselmeken Lindgren
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det verkar som om Danmark inte är med på skivan?? Helknäppt.

Är det originalskiva?

Mvh
Visa användare
396
dieselmeken
Ja det är original och den navigerade med gatunamn & hela köret, men la av som sagt hela tiden.

Att mäta är att veta
Min verkstad Länk

Ka
11
Kaffekokare
520dA Touring F11 -17
Otroligt!

Jag har själv EXAKT samma problem! I-driven startar om i Danmark, på samma sätt som du beskriver. Hade bilen inne hos Förenade Bil i veckan, och de uppgraderade mjukvaran, men problemet kvarstår. Jag har också 2005-2 (Europa) original-DVD, och Danmark finns med på denna skiva.

Har du lyckats lösa problemet, dieselmeken?
Visa användare
396
dieselmeken
Vet ej. Har en 2009-1 skiva i nu. Har inte varit i Danmark med den ännu. Ska igenom i vår igen, då får jag svar på om den fungerar bättre än 2005-2

Att mäta är att veta

Ka
11
Kaffekokare
520dA Touring F11 -17
En liten update:

Har nu testat en nyare version av DVD:n (2009-1) och den har inte startat om en enda gång. Kör ofta i Danmark, då jag jobbar där. Så det måste ha varit något med 2005-2-skivan, som fick systemet att starta om.
Visa användare
396
dieselmeken
2009-1 är samma version som jag har. Bra att det verkar fungera, trodde ett tag att jag var den enda med detta bekymmer = problem i bilen, men så var tydligen inte fallet.

Att mäta är att veta

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.