AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
880

Tändspolar från en M5 i en 325?

Tjenare gott folk!
Jag är 17 och ett halvt och håller på med ett objekt (E36 325 -92) som jag hoppas på att bli färdig med innan min födelsedag och jag undrar en sak som jag hoppas att ni kunde svara på.
Jag saknar mycket på bilen bl.a. tändspolar. Jag har en uppsättning tillgänglig, fast de är till en E34 M5 (3.8l) och jag undrar om de passar/fungerar?

Tack på förhand!

Mvh
/T
Det är inte samma enl. realoem:
Länk
Länk
Jag vet att det inte är samma, men passar det inte ändå?
Om man kör på M5 tändstift etc.?

mvh
Ingen aning. Anslutningskontakten verkar vara samma, så rent alektriskt går de nog att ansluta. Att det skulle passa både mekaniskt och elektriskt i övrigt verkar lite osannolikt. Om det fungerar så borde det i alla fall inte bli optimalt. I så fall skulle det ju ha varit samma spolar och stift från början.
Ok, men hur mycket kan det isf skilja i praktiken? Så pass mycket att den typ inte klarar avgaskraven på besiktningen eller?

Mvh
Jag är ingen expert på det här, men jag skulle gissa bara den går så förstör nog inte spolarna avgasvärdena, men att den kanske går sämre under belastning.
Det jag skulle oroa mig för mest är att spolarna blir en felaktig last för styrenheten, och att de förstör den på något vis.

Jag gissar ju bara. Kan ingen annan tala om hur det verkligen är? :-)
J.B
Försök ta reda på vad det är för ohm tal i spolarna ,,,jag tror inte det är något problem ,,,, om du inte kan mäta själv med en fluke ,,fråga en BMW verkstad ,,,

J.B
Ja om du har någon "rätt" spole att jämföra med så kan du ju mäta induktans och resistans. Är de någorlunda lika så är det nog ingen fara för styrenheten i alla fall.
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Tändstiften ska du inte byta, de är anpassade efter din motor och inte efter tändspolarna.

Min bil: Länk
Är det inte spridarna du menar?

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Jag har fått reda på att det inte är samma, p.g.a. annan topp så är det bl.a.
olika längd på dem.
Nej, det är inte spridarna jag menar...

/T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.