AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
509

Fläktkrångel e28?

*B
535
*Bumse*
324td -88
Tjena!

Min 528iA blir väldigt varm, näst intill kokar när jag kör lugnt i stadsmiljö.. Men ej vid landsvägsfart..
Kan det vara kylfläkten som ej fungerar? eftersom temperaturen håller sig normal vid mer fartvind? Det sitter ju nån slags jyro som ska sätta igång fläkten.
Blir en automat varmare än en vanlig bil med växellåda för att den får stå och dra vid rödljusen m.m?

Tack på förhand.

Lätta inte på högerfoten!
518i slow mobil
En automat blir inte varmare, nej... Inte vad jag vet iaf... Sitter det en elfläkt eller vanlig remfläkt?? Om det e remfläkt kan det vara den grejen som gör att fläkten snurrar fortare när den blir varm, kommer ej ihåg vad den heter... Om den inte e funktionell så blir bilen varamre pga att fläkten går mycket saktare... Annrs kan det vara en tempgivare om det e en elfläkt.... för att kolla "remfläkten" så gör du bara så, starta bilen när den e kall, ta typ en hoprullad tidning och försök hindra fläkten... Sen väntar du tills bilen e varm, gör samma sak... E det lika lätt som när den e kall så en nog "viskogrejen" eller vad den nu heter trasig/slut... E det något met du funderar över eller om jag va otydlig e det bara att fråga...

518, ekonomi med nöje! =)
BMW e28 registret #154
www.bmw518.dot.nu för bilder
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Med st?rsta sannolikhet fl?ktkopplingen, l?ter det som!
*B
535
*Bumse*
324td -88
Okej! Man tackar för svaren!

slow mobil: det är en remdriven sak.. jag ska prova ditt tips!

men nu har automatväxellådan pajat istället... =(( vet inte va som har hänt...

Lätta inte på högerfoten!
518i slow mobil
Du kanske inte lättade på högerfoten?? Pröva det, är nog fläktkopplingen... e den paj såe det nästan billigare att konvertera till elfläkt istället...

518, ekonomi med nöje! =)
BMW e28 registret #154
www.bmw518.dot.nu för bilder
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.