|
|
|
|---|---|
|
Bildbevis på att M5:an gör 300,jagad av en Ferrari. Länk Obs jag har inget med bilden att göra. Gillar fordon med fart | |
| Grrrr! ;> | |
| filmbevis annars hände de inte ; ) | |
| fy fan vlka bilar alltså.. dessutom till ett väldigt bra pris :D ... när jag får tillräckligt me pengar ska jag ha en 135:a som gör 300+ hehe :P | |
|
Vart är beviset? Ett kort på en mätare som visar 300! Det kan jag lätt fixa med stillastående bil! 300 på mätaren är troligen inte 300 i verkligheten. Minst 5% och troligen 10% eller mer för mycket visar troligt mätaren i dessa farter! Dock nuförtiden lätt att kolla med GPS. Några exempel på häftiga felvisningar på bilar jag ägt. Nya bilar har dock säkert mindre felvisning än gamla. - Austin Cooper S -65. 220 på mätaren. Kanske 170 i verkligheten. - BMW 3.0S -72. Vid 65.000 mil gick den snabbt och lätt upp i 220. Verklig fart var långt under 200. Per L |
|
|
Har läst om flera M5e39 som toppar 300 på mätaren om de saknar fartspärr, så jag tvivlar inte på att bilden är äkta. Men som Per L skriver, mätarfart och verklig fart är inte alls samma sak. Fram med GPS:en! Själv har jag varit uppe i drygt 170 GPS-knutar med M5:an men då fanns det ett par växlar kvar ;) |
|
| 296 km/h skall den väl gå med spärren borttagen, så borde komma upp till 310 eller så på mätaren :) | |
|
bilden ser äkta ut. på mätaren ska de göra ca 310-320 lite svårt att veta när den mätaren bara visar till 300. anledningen att jag tror att bilden är äkta är att om man kollar på varvstoppet så ligger den på ca 6300rpm och nu är det så att jag vet att m5 e39 har ett varvstopp på lite drygt 6500rpm i sexan. man kan aldrig varva ut sexan om det är någon som tror det. så visst är bilden äkta. |
|
|
Öhh, V8 är det väl frågan om iaf? 296km/h utan fartspärr är det som låter rimligast. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Bakis.. sorry! sjätte växeln naturligvis ha ha ha. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Jag har väl inte egentligen heller någon anledning att betvivla att man får upp en M5 i 300 på mätaren. Fast nog skulle det väl fungera med att hissa upp bakhjulen i luften, lägga i en lämplig växel och gasa bara lite så skulle man kunna "köra" 300..... även i garaget! Vad tror ni? Per L |
|
| Det går säkert att göra. Det skulle nog bli väldigt varmt i motorn. | |
|
Som referens kan jag ju säga att ca 310 km/h på min M3CSL är 291 enl GPS.... Henrik |
|
|
Det är inga gammla häck vi pratar om här ;) Nyare bmw är ruskigt exakta även i höga farter mot gps :) ca 315 på mätaren ska en ospärrad m5 e39 göra dvs 296 gps |
|
|
Bilen gör ju som sagt ~300 så bilden kan säkert vara äkta. Däremot går det att fejka på fler sätt. T.ex. så finns det ett serviceläge där mätarna körs mellan sina ändlägen (och alla lampor blinkar i instrumenteringen). Har själv en sån bild. När det gäller noggranhet så är det lätt att glömma att även GPS har en felvisning, även om den möjligen är mindre än en hastighetsmätare. //Stefan |
|
|
5 växlen varvstopp Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.