|
|
|
|---|---|
| Upptäckte idag när jag kom ut till bilen att d va blött i taket från takluckan. Naturligtvis så satt ena avrinningen igen men d är fixat nu. Men då upptäcker jag att golvmattan är alldeles blöt på passagerarsidan. Längs efter hela instegslisten. D är inte avrinningen från luftintaget framför framrutan (nyligen rengjord) Nån som har nå bra tips om vart d vanligtvis kommer in vatten på en e30. Speciellt ställe i golvet som brukar rosta hål kanske? | |
|
Har du kollat dörrlisten uppe vänstra hörnet?! Där läkte min, Det rann ner och mattan blev blöt. I mitt fall var det listen som hade blivit för kort.. Värmde den med värmepistol och sträkte ut den så jag fick den längst upp i hörnet! |
|
|
Ja, det är rostigt i botten på diket framför vindrutan (går vanligtvis inte att se utifrån) Även rosthål under rutlisten är vanligt. Ett hellsike att laga seriöst, särskillt på förarsidan, då man måste riva hela elsystemet för att komma åt. |
|
|
A d där va ingen rolig läsning Isåkare. fan hoppas inte jag har sån otur. Då hoppas jag mer på swunges grej ;) Har kollat som snabbast ikväll men d är ju mörkt som i ars---t på en björn. Men jag kan inte hitta att d har runnit vatten nånstans. D är liksom bara på golvet längs efter tröskeln å en liten bit upp på torpedväggen, typ där man har hälarna... |
|
|
samma skit som jag har låter det som.. och då är det så som isåkare skriver... testa häll en massa vatten ner i diket framför rutan.... du tagit bort mattan antar jag.. då du ser allt vatten..? |
|
| faktiskt enklare än så. den runda lilla plåtlocket som sitter orginal i plåtgolvet, mitt under fötterna på pass.sidan hade loosnat. därför kom d in massa vatten. bara å sätta dit igen, silikona tätt =) | |
|
Tyvärr är jag tveksam till att vattnet kom in där, särskillt om bilen stått still. Det locket går ju ner i rambalken, och det kan inte ens stänka in vatten där när man kör. Men om det nu kom in vatten där, så har du stopp i dom 3 avrinningshål som finns i balken, och balken måste då först fyllas med vatten innan det kommer in i bilen. |
|
|
Rosten i diket och ner efter innerskärmens infästning mot torpedväggen finns nog på dom flesta E30, hur fina dom än är på utsidan. Polaren hade rosthål på sin M3 87a som aldrig är vinterkörd, dessutom rostskyddsbehandlad och gått 14.000 mil. Det är flera plåtar på varandra, och det är inte tätat i botten på diket. |
|
| nä men asså d va inte en utav dom gummipluttar som sitter i golvet så att man kommer åt insidan på balken utan ett annat rund plåtlocks- hisoria=) sitter liksom under orginal asfaltsmatta. ca 15cm närmare dörren. har provat bilen nu i jordens jävla regnväder å nu är d tätt. å angående takluckan så va d bara avrinnigs slangen som satt igen nere i sparklådan. d va 3kg lera å skit där.... | |
| vart komemr vattnet ut från avrinningen i takluckan? | |
| den rinner ut längst fram i sparklådan. skruvar du bort högtalaren så hittar du en slang därbakom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.