AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.731

Ska jag polisanmäla smitningsolycka?

Ly
212
Lypsylatex
BMW 323iT -96 (15- )
BMW M3 -96 (19- )
Honda Accord -14 (23- )
Har postat detta i ett annat forum också, men vill gärna ha fler synpunkter...

#1:
Hej,

förra helgen blev förardörren på min BMW intryckt när den stod parkerad under 1½ timme på gatan utanför min lägenhet. Nu finns vittne som berättat att det var en taxi, och vilket taxibolag... sålunda är det ganska enkelt för dom att ta reda på vem föraren var.

Föraren var dessutom ute och tittade på bilarna enligt samma vittne.

Ska jag erbjuda dom att laga min bil mot att jag inte polisanmäler, eller ska jag polisanmäla direkt? Hur stor är möjligheten att polisen öht bryr sig?

Edit: Tyvärr har VD semester, men jag har lyckats snoka reda på mobiltelefonnummret till honom. Damen i taxiväxeln var som gissat helt dum i huvudet.

#2:
Jag har pratat med VDn, och han ville att jag skulle ringa åter på måndag när han är på jobbet - vilket jag har full förståelse för.

Men enligt honom så "är det klart att vi fixar det på något sätt". Det låter hoppfullt, och jag hoppas att det löser sig och att han inte är en person som försöker slingra sig ur det.

/Jörgen

--
Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang.
Polisanmäl. Det är det enda sättet att undvika eventuella konflikter om lagning och betalning. Nu säger jag inte att Taxibolaget kanske vill smita undan om dom kan. dom är kanske seriösa. Men tyvärr finns det väldigt många som efter "överenskommelse" försöker komma undan.
Dessutom om det polisanmäls kanske inte deras chaufförer smiter undan om det händer igen.

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Polisanmäl!!!!
Det är inte ägaren till bolaget som ska känna av svedan,utan föraren av taxibilen.
Sådär gör man bara inte,och förhoppningsvis kanske han får en minnesbeta till nästa gång.

Mvh Patrik
Visa användare
202
Chrille.A
540ia -94
Polisanmäl skadan.

Bayerische Motoren Werke
Polisanmäl, skulle du ångra dig och få allt fixat och de är jättehjälpsamma kan du alltid ta tillbaks polisanmälan, även om jag tycker att det skall kännas för sådär gör man inte, nu hade du tur och fick ett vittne, hade du inte fått det så hade du stått där med plåtskada utan någon som helst idé om vem som gjort det! Tänk på det!!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Att skita i att anmäla sånt här = att det är ok. I alla fall ur vissas synvinkel. Så polisanmäl, de har gjort fel och får stå för det. Om det löser sig kan du väl ta tillbaka anmälan?

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Helt klart ska det polisanmälas, att företagets vd vill göra rätt för företaget gör ju inte individens handling mindre "dålig".

Kräv att klåparen får undervisning i etik och moral.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Ga
28
Galello
118d-08
Självklart ska du polisanmäla. Det är ju en smitning!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.