|
|
|
|---|---|
|
Tjenre, fått mycket bra hjälp på detta forum, nu till mitt nästa bekymmer. Det är så att jag har en BMW 750 ia-90a och nu har jag problem med min progresiva styrservo. Ibland fungerar den som den ska, men ibland går den trögt även när man kör sakta? Och sen ett annat fenomen. kan kanske hänga ihop med detta, när jag står still med driven i så kluckar det nånstans under instrumentbärdan, varannan sekund ungefär kluckar det. det kluckandet känss även i ratten om man håller i den. men så fort man släpper bromsen så slutar kluck ljudet? det går ju att köra med detta men det är irriterande och jobbigt. vore ju kul att få iordning på grejorna, fins det utrustning tycker jag den ska fungera. mycket tacksam för svar. MVH Fredrik. | |
|
Har du kollat oljenivån till servo/nivåregleringen? mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
hehe du e smart du :D de har jag fan inte haft en tanke på :D |
|
|
Om jag minns rätt så har 750 E32 hydralisk bromservo med den berömda bromsbomben som också kan vara problemet på din bil. Bomben som innehåller gas skall tryckutjämna servosystemet och gasen brukar försvinna med tiden. Alltså: 1. Kolla oljenivån och ev. oljeläckage. 2. Kolla om servoeffekten vid lätt bromsning är normal. (bromsbomb) 3. Återstår kass servopump. Sök på bromsbomb i detta forum för mer läsning. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
|
Tjenare, har sökt på forumet om just "bromsbomb" och har dessa symptom som om denna vore trasig, dock kanske jag bara e full, men jag fattar inte vart denna bromsbomb sitter nånstans. MVH Fredrik. Min bil. Länk |
|
|
BmWe3o, Den sitter till vänster (i körriktningen) bakom främre stötfångaren och framför vänster hjulhus. I motorrummet kan du se den under ABS-styrdonet. Demonteras och monteras underifrån. Gjorde i alla fall så på min gamla 750 -89. Lars Franzén |
|
| servoproblemet tycker jag låter mera som att det är glapp i elektroniken till servotronicen. På min är ibland trög när jag startar, då brukar det hjälpa att stänga av motorn och sedan starta igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.