AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.419

Lasbilsregistrering 535D

Hej någon som vet om det är möjligt att LB-regga en 535D (kombi).Då det är snuskigt mycket skatt man får betala för den om man reggar den som personbil.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag har kollat lite på att lb-regga nyare BMW, men det är krångligt numera. Du måste bland annat ha BMW-intyg på att säkerhetssystemet funkar om det finns airbag i baksätet.

Jag skulle tippa på att det tar 2 år att tjäna igen en lb-reggning, speciellt nu när lb-skatten också har höjts.

mvh Johan
Jag har hört någonting liknande, men man letar alla möjligheter att minska kostnaderna för att köra en fantastisk bil
BM
39
BMWgissel
BMW 525iA Touring -04
Har för mig att kollade upp detta för ett par år sedan och vad jag minns går det inte längre att göra detta i Sverige, men så såg jag ett TV-inslag från Finland gjord av Svt's finska redaktion där en finsk man importerat en BMW 530d Touring från Tyskland och lyckats med inregningen.
Detta hjälper nog inte, även om man tar den via Finland och lasbil:s reggar den litar inte bilprovningen på detta utan kräver nog samma intyg som om man tog den direkt från tyskland

Hälsningar Lennart
BM
39
BMWgissel
BMW 525iA Touring -04
Sant! Det tror jag också, då återstår det bara att kapa ned Touringen och bygga om den till flakbil som en bilplåtfirma i Enköping gjort med en E34 Touring diesel så att frugan i familjen skulle få åka billigare till jobbet i Stockholm varje dag.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Sedan är frågan om det är skattekostnaden som ska avgöra ett 535-köp, jag menar du lär tappa minst 50 lappar om året i värdeminskning, då kanske 3-4000 kr i skatteskillnad inte är så mycket? En 535:a kostar 6900 kr om året i skatt.

Mvh Johan
Min tanke var att utnytja det att andra fått stå för den stora värdeminskningen genom att köpa en bil i Tyskland för ca 200 000 sek.

Hälsningar Lennart
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Lennart!

Visst går det att lb regga, har själv gjort det i år t.o.m. Men som tidigare inlägg, så kostar det en del, typ: Galler, vägning, omreg, etc. Men för min egen del, kör jag alltid med sätet nere ( skall var ur bilen, när den är LB reggad). På helgerna blir det vovven som är där bak ( i bilen alltså). Under veckan blir det allsköns skrot. Jag hade ej airbags i bakdörrarna, så där slapp jag en utgift. BMW kopplar ur dom åt dig! Sedan kan man kanske köpa soppan genom nå,n åkare, eller så . Det kompenserar en del av skatten, om nu det hjälper. Fy fan för sveriges reg, är vi inte med i eu? , där allt skall vara samma för alla länder. Ber om ursäkt för språket!! Politik är inte roligt, men det är min LB reggade 530, åså luktar den godare än bensin.

Vänligen Peder :)
sv
42
sven-august
530 Da Touring-03.
Svarar mig själv, hade jag läst ordentligt, hade jag sett att det gällde en 535.
Där kanske det gäller andra regler. Om man ändå kunde lära sig att läsa, men var så k.. på att få skriva, så då går det så här.
Peder :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.