|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Är det någon som har några tips..!? Bytte Viskokopplingen. Står bilen på tomgång så vandrar den sakta uppåt konstant. Vrider jag på max värme och fläkt så kommer det ingen värme förns jag varvat motorn lite grann.. jag har luftat och luftat på skruven på termostathuset. Har även haft bilen stående i mycket skarp uppförsbacke. Igår tog jag isär termostaten och borrade lite håla i den. Fungerade bra i början. Men sen steg tempen när jag står stilla. Om jag kör bilen så är det inga som helst problem med kylningen .. Då går tempen snarare under mittensträcket! För 1-2 månader sen så pös det till lite vid anslutningen i värmepaketet under panelen. Kände även att lite vatten kom. Men det har inte läkt något mer! Kan det vara tjuvluft som åker in där?? Eller kan det vara spricka i toppen? eller topplockspackningen? Jag har ingen olja i vattnet eller vatten i oljan! Känns som att vattnet cirkulerar för dåligt på tomgången! kan det vara vattenpumpen som är problemet?! TIPS någon!? | |
|
Dem två kylslangarna längst fram som går till termostathuset.. Känns som att dom är tomma på vatten när bilen är kall! har försökt fylla på dem slangarna och trycka dit dem igen! Det blir ju tryck i dem när termostaten öppnar. Hur ska det vara med dem?! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.