AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
576

E32 740 hos Cartrade

Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Var och titta hos Cartrade för några veckor sen på en 740 -92 snålt utr (ej ac) men utr med dragkrok som jag behöver. Tyckte firman verkade lite B. Bilen verkade vara i lagomt bruks skick men det räckte att böja sig ner och kolla underredet, uppklämt golv bak samt allm risigt under. Verkade stått där länge(enormt skitig) och priset för högt. suget försvann ganska fort.Kollade Bmw börsen idag och ser samma bil till salu bara en vecka i nya ägarens ägo,han kan inte vara nöjd med bilen. Tur att jag inte handla av Cartade. Verkar vara svårt att hitta någon vettig E32 till salu till rätt pris.
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Vad är rätt pris för dig?
// CLiFF
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Cliff: P.g.a överimport, alla e32 och e34 till salu, dubbelt så dyr i försäkring som andra gamla lyx bilar, så räknar jag med att bli slut användaren av ev bil. Jag tänker vänta tills jag hittar en bra bil väldigt billigt. Pris beror enbart på skick + maskinell standard. Utr av mindre betydelse, dock prioiterar jag Vinter däck ,drag och motorvärmare. Detta skall enbart bli en bruksbil som man åker skönt å förhållandevis billigt i.
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Då så, med den inställningen borde du ha en god grund att hitta ett "tillräckligt" fint exemplar. Jag skulle nog rekommendera att kolla lite utanför de vanliga bil/BMW annonserna, typ i lokalpress eller liknande. Då slipper man oftast trimmade, stylade eller slutkörda ex utan kan hitta ett som gått i normal drift.

Lycka till!

// CLiFF
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Tack!
Tror att efter midsommar så brukar priserna falla för dom som annonerat hela våren utan resultat. Då kan man nog ge ett bud på någon bil. Men fattar inte varför så många M5,535,735,740 och 750 mm är till salu och bytt ägare på kort tid ?.
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
Jaa.. det kan nog vara så att många har blivit lockade av det låga inköps priset men inte klarat av att "hålla den vid liv" ... själv köpte jag min 750iL för snart 4år sedan, har insett att jag går nog bra mkt back på att sälja bilen, så i väntan på att man sparat ihop till nästa bil (förhoppningsvis en E38 B12:a) så får man hålla tillgodo med det man har =)

mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

det är min bil som diskuteras här ser jag! specificera gärna vad du tyckte var risigt med underredet, så kollar jag upp det. bilen har varit i Sverige sedan dec -96, så saltet har säkert gjort sitt.
den stod på cartrade (stod där i tre veckor tror jag) som försäljningsuppdrag, så jag gjorde en privataffär med killen som ägde den för att byta bort min volvo 945 turbo. mina BMW:ar är dessutom alltid till salu, därav annonsen.
under smutsen var den väldigt fin i lacken, och inredningen tvättade jag ur med lädertvätt vilket blev mycket bra. bilen går kanonbra, jag har faktiskt inte kört en 740 som växlar så fin i den åldern. stötdämpare, fjädrar osv fungerar klanderfritt, bromsskivor och belägg är nybytt.
det är möjligt att jag är tvärblåst av tidigare ägare, men det har inte dykt upp något problem ännu i alla fall. kom gärna och kolla på bilen igen, när den går att provköra!

Mvh Johan (BMWPower)
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Johan: Förlåt om jag nervärderade din bil men jag fick ett dåligt första intryck av bilen och bilfirman. men en rekond kan ju göra underverk om bilen är ok under skiten. Men vänster golv bak är uppklämt under (offroad körning?), avgassystemet såg lite murket ut men kanske är tätt ändå, saltangreppet ytkorrision högre än andra ex på underredet. Men jag provkörde inte bilen så den kanske är bättre än jag trodde. Volvo 945 turbo tillhör väl dom mest lättsålda bilarna så varför byta in en E32 om du inte tänker behålla den.
svardska
Jag luktar samma häcklande som när jag försökte sälja min oregistrerade 750. misstankar om brister i min moral, personlighet, ärlighet osv!!!
Människor beter sig på detta vis om dom bara kan ana nåt skumt.
Så sätt på hörselskydd och skyddsglasögon mot pöbelns angrepp Johan, om bilen är sjysst så säljer den sig själv...

750ila-90
VW 1954
MB 200-89
735 -88
mm.mm.mm...

K,sVard
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Det är nog inget personligt mot den nuvarande ägaren.
Jag tror det är mera en försiktighet när man köper en sådan bil.
Min var relativt massakerad, men verkar ha klarat sig ganska bra.
Idioten innan hade stoppat in grönmålade positionsljus fram, kladdat röd färg på bakljusen, sågat sönder handskfacket, lädret ordentligt slitet i baksätet... och massvis med såna saker.
Jag tror att folk som känner dessa bilar ogärna tar i ett misshandlat ex med tanke på vilka summor det kan springa iväg i. Framförallt en 750 som är ihopfuskad kan leda till en ekonomisk katastrof..
Därför är folk lite försiktiga med dessa bilar..
Men det är ju bara min teori...
Sen är det ju bekvämare att köpa en bil som man inte behöver börja med att renovera/reparera/registrera...
Det jag tycker är lustigt med denna bil är hur första ägaren resonerade när han beställde bilen. Att köpa svart skinn men ingen AC kan jag inte förstå. Det kan ju inte varit av ekonomiska skäl iallafall i denna prisklass.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Om den är tysk import så kan jag nog förstå det.
AC syns inte utifrån medans skin syns.
I tyskland så kan du hitta de mest underliga kombinationerna.. :)
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Jag häcklar inte någon. Skall köpa en E32 när rätt bil dyker upp. Tände inte på 740 hos Cartrade pga att jag tyckte att den inte uppfyllde mina krav bara. Priset var då 59000 kr det var för dyrt för den. Blev bara lite förvånad när jag sen ser samma bil för 48000 kr till salu här med en ny ägare som ägt bilen 1 vecka. Men han förklarar ju att hans bilar alltid är till salu, har förmodligen bytt in den rätt. Jag erkänner ju att jag kan ha fel om bilens skick. Den verkar ju gå bra enl nuv ägare. Kanske man skulle ta en titt igen och provköra. Buckligt golv bak behöver ju inte betyda avkörning eller krock, den kan ju vara transport skadad vid på-av lastning om den kom hit med trailer. Dock är det synd att inte AC finns. Trodde inte det gick att välja bort. PS: Bilen ser betydligt bättre ut på korten i annonse nu.
ho
432
hombre
750iA 1991
Bilköp är säkert 75% känsla för de som redan bestämmt sig for vad de ska ha. Papper och körssträcka (på mätaren) betyder långt mer (allt) om man köper nyare begagnat (typ 2 år), än när det handlar om 10 år gamla bilar.

Aldrig mer en rostig Volvo !
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Helt rätt Hombre. Skicket på bilen betyder allt. Det jag ser tror jag på,det jag känner vid en provkörning likaså, visst en full skriven service bok är ju bra men om bilen inte motsvarar så går jag på känsla.
Ps:Detta uttalande gäller bilar allmänt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.